تایپوگرافی پیراهن تیم ملی انگلستان نیز مورد بازنگری قرار گرفته است!

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
تیم ملی انگلستان نه‌تنها با طراحی پیراهن جدید در جام‌جهانی حاضر خواهد شد بلکه تایپوگرافی و در واقع آرایش حروف و اعداد به‌کار برده شده است.
تبلیغات

تایپوگرافی هنری است که می‌توان با اعمال تغییرات روی فونت‌ها و نحوه‌ی نوشتار متن، پیام و خواسته‌ی یک مفهوم را ورای مفاهیم نوشتاری به مخاطبان انتقال داد. حال تیم ملی انگلستان نه‌تنها با طراحی پیراهن جدید در جام‌جهانی حاضر خواهد شد، بلکه تایپوگرافی و در واقع آرایش حروف و اعداد به‌کار برده شده روی پیراهن این تیم نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

نِویل‌برادی، هنرمندی است که وظیفه‌ی بازنگری در تایپوگرافی پیراهن تیم ملی انگلستان به وی سپرده شده است. طرح توسعه داده شده برای استفاده در تیم ملی انگلستان وجه اشتراک چیرگی و مهارت این هنرمند پرآوازه است. برادی در این طرح سعی در بازنگری و بازیابی سنت‌های پیشین که در تولید پیراهن تیم‌ ملی به کار برده شده بوده، داشته است.

همانطور که در تصویر نیز ملاحظه می‌کنید، این پیراهن توسط کمپانی نایکی تولید شده است و برای گرامی داشتن طرح‌های سنتی مورد استفاده در پیراهن‌های این کشور، از رنگ سفید برای آن استفاده شده که با رنگ و بویی مدرن همراه شده است. در صورتی که به شماره‌ی این پیراهن توجه کنید، می‌توانید طرحی راه‌راه مانند را روی آن مشاهده کنید که نشان‌دهنده‌ی خلاقیت، شگقتی و کشف و شهود است که همراه با طرح‌هایی جلوه می‌نماید.

برادی سابقه‌ی فعالیت بلندبالایی را در زمینه‌ی تولید پوسترها و طرح‌های پرطرفدار دارد، به طوری که شماری از پوسترها و طرح‌های گروه‌های موسیقی انگلیسی در دهه‌های گذشته توسط وی طراحی شده‌اند.

یقیناً بسیاری از شما عزیزان در هفته‌های اخیر گوشه‌ای از اخبار و حواشی ایجاد شده در مورد پیراهن تیم ملی کشورمان را شنیده‌اید. پیراهن تیم ملی هر کشوری نمادی از غرور ملی و نشانی از فرهنگ و ساختار یک کشور است، خصوصاً در چنین گردهمایی‌هایی که چشم جهانیان برای یک ماه به مستطیل سبز دوخته خواهد شد و تیم ملی در عرصه‌ای جهانی پیش روی میلیون‌ها بیننده قرار خواهد گرفت، این اهمیت افزون‌تر می‌شود. انتشار اخباری این چنین در مورد توجه سایر کشورها به کوچک‌ترین جزئیات در پیراهن تیم ملی خود، درسی است که می‌توان از اهمیت این گردهمایی‌ها و چگونگی حضور در چنین مجامعی گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات