شرکای سخت‌افزاری گوگلی، امکان تغییر رابط کاربری Android Wear ، ‌Android Auto و Android TV را ندارند

یک‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در I/O امسال قوی ظاهر شد. غول جستجوگر اینترنتی دنیا نه تنها از اندروید L رونمایی کرد بلکه با معرفی Android Auto، Android TV و Android Wear، نفوذ اندروید را به صنعت خودرو، تلویزیون و گجت‌های پوشیدنی افزایش داد. جالب است بدانید که تولیدکنندگان سخت‌افزار امکان تغییر ظاهر گرافیکی این سیستم‌عامل‌ها را نخواهند داشت.
تبلیغات

اندروید سیستم‌عاملی است که تولیدکنندگان سخت‌افزارهای مبتنی بر آن، قادرند به سادگی رابط کاربری آن را بطور کامل تغییر داده و براساس سلیقه و نیاز خود آن را سفارشی کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به تاچ‌ویز سامسونگ یا سنس اچ‌تی‌سی اشاره کرد که هر کدام تفاوت‌های اساسی نسبت به رابط‌کاربری اندروید خام دارند.

حال به نظر می‌رسد که گوگل، سیاست متفاوتی را برای سه نسخه جدید از اندروید که برای خودروها، گجت‌های پوشیدنی و تلویزیون‌ها طراحی شده‌اند،‌ در نظر گرفته است. براساس گفتگویی که Ars Technica با دیوید برک، مدیر ارشد بخش مهندسی اندروید داشته به نظرمی‌رسد که تولیدکنندگان سخت‌افزار قادر نخواهند بود تا پوسته گرافیکی Android Wear, Auto و TV را تغییر دهند. گوگل قصد دارد تا تجربه کاربری در تمام ابزارهای مبتنی بر این سیستم‌عامل‌ها در یک سطح باشد و همگی شبیه به هم به نظر برسند. البته تولیدکنندگان سخت‌افزار می‌توانند، محصولات خود را برندینگ کرده و بخش‌های مشخص و محدودی از رابط کاربری را تغییر دهند.

نکته بسیار مهم در صحبت‌های دیوید برک آن است که گوگل خود وظیفه بروز رسانی و ارتقاء نرم‌افزاری ابزارهای مبتنی بر این سه سیستم‌عامل را برعهده می‌گیرد. در واقع عدم اجازه به تولیدکنندگان برای ارائه نرم‌افزار اختصاصی باعث می‌شود تا مشکل همیشگی اندروید برای ارتقاء نرم‌افزاری رفع شود. از این گذشته، یکپارچگی بین نسخه‌های مختلف اندروید نیز حفظ می‌شود چرا که نیازی نیست مثلا تلویزیون سامسونگی خود را به یک شکل کنترل کنید و از طرفی خودرو یا ساعت هوشمند خود را به روش کاملا متفاوت دیگر هدایت کنید.

شاید گوگل در آینده سیاست مشابه‌ای را برای تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی نیز در نظر بگیرد و اجازه اعمال تغییرات اساسی در اندروید را از تولیدکنندگان سخت‌افزاری سلب کند تا سیستم ارتقاء نرم‌افزاری به آسانی فراهم شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات