گوشی‌های هوشمند آینده‌ی سامسونگ از تکنولوژی Assertive Display در صفحه‌نمایش بهره خواهند برد

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گوشی لومیا 1520 نوکیا در زمینه‌ی صفحه‌نمایش با توانایی خاص خود برای ارائه روشنایی بالا حتی زیر نور خورشید حرف زیادی برای گفتن داشته است. این مهم که به لطف تکنولوژی Assertive Display حاصل شده، اکنون در اختیار سامسونگ نیز قرار دارد تا از آن در محصولات رده‌ی  Exynos خود استفاده نماید.
تبلیغات

برای مدتی، تکنولوژی Assertive Display کمپانی Apical بخش مهمی از دستورالعمل تهیه‌ی سس مخصوص نوکیا در زمینه‌ی نمایشگرها بوده است. اما این تکنولوژی که بطور هوشمندانه‌ای تصویر را هماهنگ با نور قوی و متعادل با محیط ارائه می‌کند بنا بر دلایلی تا کنون مورد توجه سازندگانی نظیر ال‌جی یا سامسونگ قرار نگرفته است. اما اکنون سامسونگ اعلام نموده که گواهی استفاده از این تکنولوژی را برای بهره بردن در محصولات مبتنی بر چیپ Exynos آینده‌ی خود بدست آورده است. البته لازم به ذکر است که چیپ‌های کوالکام نیز که در محصولات سامسونگ برای برخی بازارها مورد استفاده قرار می‌گیرند از قبل این لایسنس را داشته و مجوز سامسونگ برای بهبود تکنولوژی نمایشگرهایش به سری Exynos محدود نخواهد بود.

Assertive Display از آن دست تکنولوژی‌ها محسوب می‌شود که برای ایمان آوردن به آن تنها کافیست یک بار عملکردش را در کنار سایر دستگاه‌های فاقد این تکنولوژی شاهد باشید. از نظر فنی، این تکنولوژی یک هسته‌ی مدیریت نمایش پیشرفته به حساب می‌آید که پردازش دیجیتالی پیشرفته‌ای را به منظور تنظیم هر پیکسل بصورت اختصاصی در آن واحد به خدمت می‌گیرد. این تنظیمات بلادرنگ بر اساس شیوه‌ی درک محتوای دیداری توسط نمایشگر و چشمان شما و نیز هماهنگ‌سازی آن با محیط تماشای محتوا تطبیق پیدا می‌کند. این تکنولوژی کنترل هر دو جنبه‌ی اساسی نمایش تصویر یعنی روشنایی و رنگ را بصورت تک به تک برای هر پیکسل و در هر فریم نمایشی تحت کنترل می‌گیرد و در نهایت امکان صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف باتری را نیز با وجود کنتراست کارآمد با نرخ 1000:1 در نمایشگرهای LCD و OLED فراهم می‌کند.

امید می‌رود که اضافه شدن Assertive Display به پنل‌های فوق‌العاده‌ی سامسونگ، همانگونه که در نوکیا شاهدش بودیم این نمایشگرها را در تمامی شرایط محیطی برای ارائه‌ی روشنایی و کیفیت تصویر مثال زدنی همراهی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات