چگونه اندروید L‌ را روی نکسوس 5 یا نکسوس 7 نصب کنیم؟

جمعه ۶ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در Google IO از نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل خود، یعنی اندروید L برداشت.
تبلیغات

گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در سن‌فرانسیسکو، متفاوت از همیشه ظاهر شد؛ چراکه غول جستجوی دنیا، در این مراسم پرده از نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل خود، یعنی اندروید L برداشت. گوگل نسخه‌ی آزمایشی این سیستم‌عامل را نیز برای نصب در نکسوس 5 و نکسوس 7  آماده کرده است. اما چگونه باید اندروید L‌ را روی تلفن‌هوشمند یا تبلت خود نصب کنیم؟

برای شروع، باید تلفن‌هوشمند خود را روت کرده باشید. همچنین باید نرم‌افزار ABD‌ و Fastboot  را نیز در کامپیوتر خود نصب کرده باشید. حال نوبت به آغاز مراحل نصب می‌شود.

ابتدا باید فکتوری ایمیج اندروید L برای ابزار خود را دانلود کنید که در حال حاضر برای نکسوس 7 و نکسوس 5 گوگل منتشر شده است.پس از دانلود فایل مورد نظر، آن را از حالت فشرده خارج کرده و در محل مشخصی قرار دهید.تلفن‌هوشمند یا تبلت خود را پس از اطمینان از فعال بودن حالت Debug Mode، با استفاده از کابل USB به کامپیوتر خود متصل کنید.

با اجرای ABD‌ از طریق Command Line، دستورات مورد نظر را که در ادامه بیان خواهد شد وارد کنید. (ABD ابزار خاصی است که گوکل برای توسعه دهندگان ارائه کرده است. کار کردن با این ابزار برای کاربران مبتدی پیشنهاد نمی‌شود.)برای دسترسی به BootLoader ابزار اندرویدی خود، ابتدا دستور adb reboot bootloader را وارد کنید.با آدرس دهی به مکان قرار گرفتن فایل ایمیج فکتوری اندروید L بروید.سپس با وارد کردن دستور flash-all‌ پروسه‌ی نصب سیستم‌عامل جدید را آغاز کنید.

اجرای این دستور شاید دقایقی طول کشیده و در این بین صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمندتان انیمیشن بوت اندروید را نمایش دهد که می‌تواند تا ۵ دقیقه نیز به طول بیانجامد. با پایان یافتن بوت، شما قادر خواهید بود تا از نکسوس 5 یا نکسوس 7 خود که مجهز به اندروید L است، استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات