بروزرسانی Google Play Games گرافیک بهتر و امکان ذخیره‌سازی روند بازی را به ارمغان خواهد آورد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل تنها به معرفی سیستم‌عامل‌های جدید گوگل در حوزه‌های مختلف نپرداخته و طی آن خبرهای خوشی نیز برای علاقمندان به بازی‌های پلتفرم اندروید ارائه شد. Greg Hartrell، مدیر پروژه‌ی Google Play Games به معرفی قابلیت‌های جدید در مورد سرویس بازی اندروید پرداخت.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده توسط هارتل، بازی‌های منتشر شده تحت قالب Play Games، امکان ذخیره‌سازی اطلاعات کاربری از قبیل موفقیت‌ها و امتیازات کسب شده را در پروفایل کاربر فراهم می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های اضافه شده می‌توان به تعیین اهداف اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا براساس زمان اهدافی را برای کاربران در نظر بگیرند که می‌تواند شامل دستیابی به اهداف روزانه یا هفتگی در قالب بازی باشد که نیازی به عرضه‌ی بروزرسانی برای بازی‌ها و همچنین ذخیره‌ی نتایج بازی در سرویس‌های ابری نیست.

همچنین باید به بهینه‌سازی و توسعه‌ی C++ SDK و سیستم آماری Play Games‌اشاره کرد. بهینه‌سازی C++ SDK امکان انجام بازی‌ها بصورت کراس‌پلتفرم را به ارمغان خواهد آورد، همچنین توسعه‌ی قسمت آماری Play Games منجر به ثبت اطلاعات دقیق‌تری از روند بازی کاربر خواهد شد.

اندروید L‌ نیز قابلیت‌های جدیدی را برای پلتفرم اندروید به ارمغان آورده است که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از OpenGL ES 3.1 با بهینه‌سازی قابلیت‌های گرافیکی، Android Extension Pack با قابلیت رندر بهتر تصاویر و تسلیشن یا همان نمایش بهتر اشیا کروی در بازی و در آخر Google Gamepad Standards با پشتیبانی از کنترل‌ها در اندروید، کروم و کروم‌بوک اشاره کرد.

بروزرسانی‌ها برای Google Play Games از طریق انتشار بروزرسانی‌ها برای سرویس Google Play و اپلیکیشن Play Games در هفته‌های پیش‌رو در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات