Android Auto‌ در گوگل I/O معرفی شد

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
مطالعه 4 دقیقه
در کنار نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید و همچنین اندروید مخصوص گجت‌های پوشیدنی با نام Android Wear، اندروید مخصوص خودروها رونمایی شد.
تبلیغات

اندورید اتو سیستم جدید گوگل برای انتقال تجربه‌ی استفاده از سیستم‌عامل اندروید به داخل خودروها است که رقیبی جدی برای کار‌پلی معرفی شده توسط اپل است. گوگل در نظر دارد تا تجربه‌ی استفاده از اندروید را در درون خودرو به طیف وسیعی از خودروهای تولید شده از برند‌های مختلف تعمیم دهد.

AndoirdAuto1

 Android Auto از همان رابط کاربری استفاده کرده است که تمامی کاربران اندروید با آن آشنا هستند. اندروید اتو از ساختار کارتی Google Now با بهره‌گیری از تصاویر متنوع در پس‌زمینه بهره گرفته و با استفاده از کارت‌های نمایش داده شده می‌توان موسیقی در حال پخش، مسیر طی شده و سایر امکانات این سیستم را در قالب‌ کارت‌های آشنای Google Now مشاهده کرد.

AndoirdAuto2

با اتصال تلفن‌هوشمند یا تبلت اندرویدی به خودرو، می‌توان قالب ساده‌ای از اندروید را در صفحه‌ی نمایش خودرو مشاهده کرد که استفاده از آن ساده‌سازی شده و همه‌چیز در دسترس است. گوگل این سیستم را برای بکارگیری از طریق دستورات صوتی بسیار بهینه کرده است. یقیناً استفاده از دستورات صوتی در مقابل تعامل از طریق صفحه‌ی نمایش لمسی، بسیار ایمن‌تر است، چراکه با این روش توجه راننده‌ی خودرو منحرف نشده و در نتیجه خطر خاصی نیز راننده را تهدید نمی‌کند.

AndroidAuto3

امروزه برقراری ارتباط از طریق گجت‌ها، به امری عادی تبدیل شده است، بطوریکه بعضاً سیل انواع پیام‌ها و تماس‌های دریافتی در بسترهای مختلف به سمت کاربران هجوم می‌آورند. گوگل در Android Auto تلاش کرده تا جایی که ممکن است این موارد را مدیریت کرده و راننده قادر باشد تا بدون تعامل با گوشی یا تبلت خود و تنها از طریق دستورات صوتی، از قابلیت ارتباطی گجت خود استفاده کند. Android Auto قادر است تمامی اعلانیه‌های تلفن‌هوشمند یا تبلت کاربران را در صفحه‌ی نمایش خودرو در کنار سایر اطلاعات از قبیل اطلاعات مربوط به ناوبری و موسیقی، در صفحه‌ی نمایش خودرو نشان دهد. همچنین می‌توان از طریق دیکته‌کردن متن مورد نظر، پیام متنی ارسال کرد و با صدور دستورات صوتی به مکالمات پاسخ داده یا تماس صوتی برقرار کرد.همه‌ی این قابلیت‌ها بدون نیاز به رها کردن فرمان و تنها از طریق دستورات صوتی امکان‌پذیر است.

سومین قابلیت  Android Auto، امکان استفاده از گزینه‌های بسیاری برای پخش موسیقی است. گوش دادن به موسیقی در حال رانندگی، یکی از عاداتی است که بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. گوگل با درک این موضوع، Android Auto را به‌گونه‌ای توسعه داده است که می‌توان علاوه بر دسترسی داشتن به موسیقی‌های ذخیره شده در حافظه‌ی داخلی تلفن‌هوشمند، به سرویس‌های مختلف استریم موسیقی نیز دسترسی داشت. همانطور که در تصویر فوق نیز ملاحظه می‌کنید، استفاده از المان‌هایی با سایز بزرگ در رابط کاربری، انتخاب آن‌ها را تسهیل کرده است. همچنین می‌توان با استفاده از دستورات صوتی نیز به کنترل سیستم موسیقی پرداخته و آهنگ‌ها را انتخاب کرد.

AndroidAuto4

گوگل در حال مذاکره و همکاری با کمپانی‌های ارائه کننده‌ی سرویس استریم موسیقی است،  تا در زمان انتشار رسمی Android Auto، کاربران قادر به استفاده از سرویس‌هایی چون Spotify و Pandora باشند.

AndroidAuto5

 گوگل درصدد توسعه‌ی هرچه بیشتر امکانات Android Auto‌ است، از این‌رو غول جستجو Android Auto SDK‌ را برای توسعه‌دهندگان منتشر ساخته است تا با بهره‌گیری از آن، سرویس‌های خود را به‌منظور استفاده در صفحه‌ی نمایش خودروها  بهینه‌سازی نمایند. گوگل وعده داده تا این سیستم را به‌همراه اندروید L در پایان سال جاری میلادی منتشر می‌کند. Android Auto قرار است در محصولات ۲۵ خودروساز به‌کار گرفته شود که می‌توانید لیست این خودروسازان را از اینجا مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات