در اندروید L، بالاخره ART جایگزین Dalvik می‌شود

پنج‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش‌تر هم در زومیت خواندید، گوگل، سیستم جدید اجرا کننده‌ی اپلیکیشن‌ها در اندروید که از آن با عنوان ART یاد می‌کند را در اندروید L به صورت پیش‌فرض قرار داده است. به این ترتیب اپلیکیشن‌ها به شکل محسوسی سریع‌تر اجرا خواهند شد و احتمالا در مصرف انرژی نیز صرفه جویی خواهد شد.
تبلیغات

جالب است بدانید که ART پشتیبانی از پردازنده‌های ۶۴ بیتی را نیز ارائه می‌کند تا همه چیز برای عرضه تلفن‌ها و تبلت‌های ۶۴ بیتی اندرویدی مهیا شود.

آرت بصورت انتخابی در اندروید کیت‌کت و برای ابزارهای نکسوس ارائه شده بود و کاربران می‌توانستند به میل خود آن را انتخاب و آزمایش کنند. اما حالا گوگل در اندروید L قصد دارد تا آن را به مجری پیش‌فرض اپلیکیشن‌ها تبدیل کند.

در ART برخلاف Dalvik، اپلیکیشن‌ها بطور کامل کامپایل و آماده اجرا می‌شوند. در Dalvik، برنامه‌ها به زبان میانی کامپایل شده و پیش از اجرا، توسط یک نرم‌افزار رابط، یک مرحله‌ی دیگر کامپایل می‌شوند. در این سیستم‌ سازگاری بین پلتفرم‌های مختلف آسان می‌شود، اما کامپایل نهایی موجب افزایش سرعت اجرای اپلیکیشن‌ها و همچنین مصرفی انرژی بیشتر می‌شود. از آنجایی که در آرت، اپ‌ها بطور کامل کامپایل می‌شوند، با سرعت به مراتب بالاتری اجرا می‌گردند. این موضوع مخصوصا در بازی‌ها و اپلیکیشن‌های سنگین، کاملا محسوس است.

گوگل در کنفرانس امروز خود به سرعت دو برابری ART در مقایسه با Dalvik اشاره کرد و گفت که نیازی نیست، توسعه دهندگان نسبت به ارتقاء محصولات خود اقدام کنند، ART با اپلیکیشن‌های قدیمی نیز کار می‌کند. آرت حتی با پلتفرم‌های ۶۴ بیتی نیز سازگار است.

گوگل می‌گوید که با ART می‌توان گرافیک بهتری را در موبایل تجربه کرد: «در اندروید L شما گرافیک شبیه به بازی‌های PC را در جیب خود تجربه خواهید کرد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات