احتمال معرفی Google Auto Link‌ در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل

چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
سن‌فرانسیسکوی ایالت کالیفرنیا، هر ساله میزبان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل است و امسال نیز بر طبق سنت همیشگی، شاهد برگزاری این گردهمایی خواهیم شد که انتظار می‌رود در جریان آن با محصولات مبتنی بر Android Wear، خودروهای هوشمند و احتمالاً نسخه‌ی آتی اندروید آشنا شویم. شنیده‌هایی نیز مبنی بر احتمال معرفی Google Play Link وجود دارد که از طریق آن می‌توان تلفن‌هوشمند را به داشبور خودرو متصل کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط انویدیا، یکی از شرکای سخت‌افزاری گوگل در زمینه‌ی انتقال سیستم‌عامل اندروید به خودروها، گوگل در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان، پرده از سیستم ارتباطی بین تلفن‌هوشمند  و سیستم هوشمند خودرو خواهد برداشت.

همانطور که در زومیت نیز خواندید، زمستان سال گذشته گوگل با همکاری کمپانی‌هایی چون آئودی، جنرال‌موتورز، هوندا، هیوندای و انویدیا گروهی را با نام OAA تشکیل دادند تا سیستم‌عامل اندروید را به خودروها نیز انتقال دهند. یقیناً با معرفی این سیستم بالاگرفتن رقابت دو کمپانی گوگل و اپل در زمینه‌ی خودروها نیز خواهیم بود، چراکه اپل نیز پیش از این سیستم CarPlay را به‌منظور استفاده از ابزار‌های اپلی در خودروها معرفی کرده است.

سیستم توسعه داده شده توسط گوگل امکان کنترل قابلیت‌های موجود را از طریق کنترل‌های روی فرمان و همچنین تلفن‌هوشمند برای کاربران میسر خواهد کرد. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به مسیریابی از طریق اپلیکیشن نقشه و کنترل موسیقی در حال پخش اشاره کرد. همچنین تراشه‌های تگرا قادرند تا وظایف بیشتری را برعهده گیرند که باید به یاری راننده در هدایت خودرو، پارک دوبله، ممانعت از تصادف و موارد دیگر اشاره کرد.

 Roger Lanctot، یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی Strategy Abalytics در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

محصولات انویدیا در حال استفاده از در سیستم‌های ایمنی هستند و این نشان‌دهنده‌ی یک تحول در ساختار صنعت است. شواهد نشان از این دارد که گوگل علاقمند به حضور در صنعت خودروسازی است، اما تمایلی به حضور همچون یک نظاره‌گر نداشته و سهمی در کنترل اوضاع دارد. گوگل نمی‌خواهد در صنعت خودروسازی نیز نسخه‌های غیرگوگلی اندروید برای خودروها را شاهد باشد.

هم‌اکنون در حدود 5 میلیون خودروی تولید شده مجهز به تراشه‌های انویدیا وجود دارد، اما هیچ‌یک در کاربردهایی چون سیستم‌هوشمند رانندگی استفاده نمی‌شوند.

علی‌رغم توسعه‌ی انواع خودروهای هوشمند توسط گوگل، اما همچنان فاصله‌ی زیادی با استفاده‌ی تجاری از این خودروها داریم. هم‌اکنون از سیستم‌های‌هوشمند در پارک اتومبیل‌ها استفاده می‌شود. توسعه‌ی سیستم Google Auto Link اولین همکاری انویدیا با گوگل است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات