گجت پوشیدنی اسپایر با توجه به تنفس‌کردن شما، متوجه وضعیت روحیتان می‌شود

سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Spire اولین گجتی است که علاوه بر اندازه‌گیری نحوه‌ی تنفس، به وضعیت روحی شما پی می‌برد. گجت‌های مرتبط با سلامتی یا گجت‌های ورزشی زیادی برای اندازه‌گیری ضربان قلب و تعداد تنفس در دقیقه ابداع و معرفی شده‌اند؛ ولیکن اسپایر در نوع خود، اولین است. در ادامه با هم ببینیم اسپایر واقعاً چطور کار می‌کند؟
تبلیغات

گجت‌های ورزشی و حتی ساعت‌های هوشمند تدریجاً متداول می‌شوند و وجه مشترک همه‌ی آنها، بررسی سلامت انسان و تحرکات وی است. مثلاً Leapband که برای کودکان طراحی شده تا فعالیت‌هایشان را مورد بررسی قرار دهد. حتی برای گیاهان هم گجت‌های جالبی مثل Edyn معرفی شده که قبلاً در زومیت به آن پرداختیم.

اما اسپایر یک وجه تمایز مهم دارد و آن تشخیص وضعیت روحی شماست. زمانی که انسان استرس دارد، روی موضوعی تمرکز کرده و یا شوکه شده، اوضاع روحی وی روی جسم هم تأثیر می‌گذارد. مثلاً هنگام تمرکز روی یک موضوع خاص، ضربان قلب و شیوه‌ی تنفس، حالتی آرام دارند.

دکتر نیما مروجی مدیرعامل و از بنیان‌گذاران کمپانی سازنده‌ی اسپایر می‌گوید:

طرح تنفسی انسان به شکلی باورنکردنی تحت‌تأثیر ذهن اوست.

اسپایر، 10 مشخصه‌ی تنفسی را بررسی می‌کند تا در مورد میزان استرس، نگرانی، تمرکز یا دیگر حالات روحی شما تصمیم بگیرد. در نهایت مثل یک گجت نمایش آب‌و‌هوا، شما را از یک موضوع مهم‌تر و اساسی‌تر مطلع می‌کند و آن وضعیت جسم و روح شماست.

اسپایر را می‌توان روی شلوار یا ران نصب کرد تا علاوه بر دنبال‌کردن وضعیت جسمانی شما، به بررسی تنفس پرداخته و اطلاعات خام را به دست آورد. پردازش اطلاعات خام و تبدیل آن به وضعیت روحی، چیزی است که با توجه به نتایج تحقیقات صورت می‌گیرد. اپلیکیشنی روی گوشی نصب می‌شود که به کمک ارتباط بی‌سیم با گجت اسپایر، اطلاعات را پردازش کرده و با رنگ پس‌زمینه مشخص می‌کند که وضعیت روحی شخص چطور است.

Spire-Wearable

بد نیست نگاهی به درون این گجت جالب داشته باشیم:

inside-spire

باتری برای 7 روز کارکرد، بردی شامل حسگرهای پیشرفته و ارتباط رادیویی و سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم سازگار با استاندارد چی (Qi) را در این ابزار می‌بینیم. استندی که برای گجت طراحی شده، وظیفه‌ی شارژ‌کردن آن را هم عهده‌دار است؛ البته به صورت بی‌سیم.

در ادامه توجه شما را به ویدیوی معرفی آن توسط نیما مروجی جلب می‌نماییم:

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات