با نگهبان شهر ریو آشنا شوید

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این با نگهبان معروف ریو، بارها و بارها آشنا شده‌اید؛ اما دیگر بار و به بهانه‌ی برگزاری مسابقات جام‌جهانی فوتبال برزیل و توجه دوباره جهان به این کشور و البته شهر ریو، از شما دعوت می‌کنیم همراه با ما از این مجسمه تماشایی دیدن کنید.
تبلیغات

مجسمه‌ی عیسی منجی؛ ریو دو ژانیرو، برزیل

تندیس عیسای رهایی‌بخش، دومین مجسمه بزرگ هنر تزئینی یا "آرت دکو" (Art Deco) در جهان بوده که بر جایگاه خود بر فراز کوه کورکووادو جاخوش کرده و بر چشم‌اندازی وسیع و جادویی از مناظر دیدنی و شگفت‌انگیز شهر ریو تسلط دارد. تا پیش از ساخت مجسمه "مسیح پادشاه" (Christ the King) در سال 2010 و در کشور لهستان، تندیس عیسی مسیح ریو از این نظر در رتبه اول قرار داشت.

ایده‌ی قرار‌دادن یک مجسمه بر فراز این کوه، برای نخستین بار در اواسط قرن نوزدهم مطرح شد؛ هر چند تصمیم‌گیری نهایی مدتی به طول انجامیده و در نهایت ساخت مجسمه در سال 1931 به اتمام رسید.

روزانه هزاران گردشگر از این بنای دیدنی بازدید می‌کنند. این تندیس که در پارک ملی "چیژوکا " (Tijuca) و در ارتفاع 700 متری قرار گرفته، عیسی مسیح را در حالی نشان می‌دهد که دستانش را از هم گشوده و گویی تمامی انسان‌ها را فارغ از هر تفاوتی، مشفقانه و با رویی گشاده، می‌پذیرد. ارتفاع این مجسمه با احتساب پایه هشت متری‌اش در مجموع 38 متر بوده و وزن آن تقریباً 635 تن برآورد می‌گردد. فاصله دو دست این مجسمه از هم 28 متر است.

مواد به کار رفته در ساخت آن شامل بتون تقویت شده و سنگ صابون (Steatite) است. راه‌های متفاوتی برای سفر به قله‌ی کوه و دیدار از این مجسمه وجود دارد؛ اما مسافرت با قطار و عبور از میان جنگل‌های سرسبز گرمسیری، از حال و هوایی ماجرجویانه برخوردار است. همچنین در طول مسیر تعدادی کافه هم  وجود داشته که برای دوستداران سفر با پای پیاده، محل مناسبی برای استراحت و لذت‌بردن از مناظر اطراف مهیا نموده‌اند.این مجسمه اکنون به مشخصه‌ی اصلی شهر ریو مبدل شده است.

تمامی مقالات مرتبط با فناوری‌ها، اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌ها و حواشی جام جهانی را در این صفحه مشاهده نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات