آشنایی با لیام، توربین بادی کوچکی که برای هر خانه‌ای ایده‌آل است

دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
مطالعه 1 دقیقه
با توجه به میزان آلودگی هوا، توجه به انرژی‌های پاک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همانطور که می‌دانیم خورشید و باد از جمله منابع انرژی پاک و ارزان به حساب می‌آیند. اکنون امکان استفاده از انرژی باد با سهولت بیشتری ممکن شده است. برای آشنایی با وسیله‌ای که این امکان را فراهم کرده با ما همراه شوید.
تبلیغات

شرکت "Archimedes" واقع در شهر روتردام هلند، توربین بادی کوچکی ابداع کرده که می‌توان از آن در هر کجا و روی هر پشت بامی استفاده کرد. این مینی توربین که لیام (LIAM) نام دارد یک منبع کوچک و کاربردی انرژی بادی به شمار آمده که برای مناطق شهری ایده‌آل و مناسب است.

وسیله‌ای جمع و جور و بی سروصدا که به طور میانگین سالانه بین 300 تا 2500 کیلو وات برق تولید می‌کند،  البته میزان برق تولیدی بسته به سرعت باد و ارتفاع بام متغیر خواهد بود. همچنین می‌توان برای افزایش تولید، تعداد بیشتری از این توربین‌ها را روی پشت بام نصب نموده و یا با اضافه کردن پنل‌های خورشیدی کارایی بیشتری به آن بخشید که در این صورت از انرژی پشتیبان در هنگام روز نیز بهره خواهید برد. قیمت این وسیله در کشور هلند معادل 3.999 یورو تعیین شده که برابر با 5.452 دلار آمریکا است. این توربین‌ها از اول ژوئن 2014 در دسترس عموم قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات