HTC Volantis یک تبلت 8.9 اینچی از خانواده نکسوس خواهد بود

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
در میان تمام شایعاتی که از دستگاه‌های نکسوس بعدی گوگل به گوش می‌رسد، تصور می‌شود که احتمالا تبلت بعدی این مجموعه بدست HTC تولید خواهد شد. اکنون تصویر رندر شده و مشخصات فنی تبلت 8.9 اینچی موسوم به نکسوس 8 با رزولوشن QHD بدست آمده که فرضیه‌های پیشین را تا حدود زیادی تأیید می‌کند.
تبلیغات

آخرین شایعات حکایت از این داشت که HTC در حال کار روی یک تبلت 8.9 اینچی با نام رمز فلوندر (Flounder) یا ولنتیس (Volantis) است. پیش‌تر در اخبار مرتبط با نکسوس 8 نیز گفته بودیم که گوگل برنامه دارد تبلت بعدی خود را با صفحه‌نمایش 8.9 اینچی برای ارائه در سال 2014 آماده کند. همچنین یک گزارش باگ کروم نیز اشاراتی به دستگاهی از خانواده‌ی نکسوس با نام رمز Flounder که توسط HTC تولید شده بود داشت که با در نظر گرفتن نام رمز نکسوس 7 یعنی Flo، احتمالات مربوطه بیش از پیش تقویت می‌شد.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، ماه پیش نیز در یک لیست تغییرات متعلق به اندروید 4.4.3 خطی حاوی عبارت "project device/htc/flounder/" را در خود داشت که اشاره‌ی مستقیمی به تولید این دستگاه توسط HTC است. از اردبیهشت ماه تاکنون صحبت‌هایی در خصوص اینکه طراحی و تولید نسل بعدی تبلت نکسوس گوگل بر عهده‌ی کمپانی مطرح تایوانی گذاشته شده وجود داشته است.

براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، HTC Volantis یک تبلت 8.9 اینچی با صفحه‌نمایشی برخوردار از رزولوشن 1440 × 2048 است که تراکم پیکسلی 281ppi را ارائه خواهد کرد. یک پردازنده‌ی 64 بیتی Tegra K1 ساخت انویدیا با همراهی دو گیگابایت حافظه‌ی رم موتور نیروبخش این دستگاه را ایجاد می‌کند که ظرفیت‌های ذخیره‌سازی 16 و 32 گیگابایت تکمیل‌کننده‌ی آن خواهد بود. دوربین پشتی نکسوس 8 از سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال بهرمند است و در قسمت جلویی دستگاه نیز شاهد یک دوربین 3 مگاپیکسلی خواهیم بود.

Picture-and-specs-of-the-rumored-8.9-inch-HTC-Nexus-tablet.jpg2

نکته‌ی جالب دیگر در خصوص مشخصات بدست آمده از این تبلت این است که نکسوس ساخت HTC همچون گوشی پرچم‌دار این شرکت از کیفیت ساخت مثال زدنی بهره خواهد برد و بدنه‌ی یک‌پارچه و بدون درز آلومینیومی، رهآورد لابراتوارهای طراحی و تولید سازنده‌ی تایوانی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. به این موارد اسپیکرهای استریوی قرار گرفته در قسمت جلویی دستگاه را نیز اضافه کنید. این مشخصات به خوبی با یک دستگاه ساخته شده بدست HTC سازگاری دارد. تصور می‌شود که شیوه‌ی قیمت‌گذاری نکسوس 8 برای مدل 16 گیگابایتی از 399 دلار آغاز خواهد شد و به 499 دلار در مدل نهایی 32 گیگابایتی خواهد رسید. در هر حال تصویر ارائه شده چندان بصورت دقیق با مشخصاتی که ذکر آن رفت همخوانی ندارد. برای مثال، اگر دقت کنید در قسمت جلوی دستگاه نمی‌توان اثری از اسپیکرهای استریو مشاهده کرد یا چرا قسمت پشتی دستگاه با وجود جنس آلومینیومی، براقی پلاستیک را تداعی می‌کند یا رنگ قسمت جلو و پشت کاملا متضاد و دو تکه است؟

اگر حقایقی در دل این شایعات نهفته باشد، باید در سه‌ماهه‌ی پایانی سال 2014 میلادی منتظر رونمایی از نکسوس 8 ساخته شده توسط HTC بدست گوگل باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات