توسعه‌ی یک سپر دفاعی انفرادی مدرن توسط دارپا برای ارتش ایالات متحده

یک‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
تشبیه پیشرفت تجهیزات نظامی به داستان‌های علمی تخیلی و بازی‌های رایانه‌ای پر بی‌راه نیست. براساس آخرین اطلاعات منتشر شده، دارپا درصدد تولید سپری انفرادی است که با فشار یک کلید یا کشیدن یک ضامن فعال شده و سرباز مورد نظر را از گزند انواع خطرات حفظ کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده توسط io9، دارپا در نظر دارد تا سیستمی را با عنوان Block Access to Deny Entry یا به اختصار BlockADE توسعه دهد که قادر است بصورت خودکار و با کوچکترین دخالت سربازی که از وجود این سیستم بهره می‌برد، وی را در برابر آسیب‌های ممکن در مقابل گلوله‌ها و همچنین ترکش‌های حاصل از مواد انفجاری در امان نگه دارد. براساس طرح کلی در نظر گرفته شده، این سپر می‌تواند ارتفاعی از ۳۰ سانتی‌متر تا ۲ متر داشته باشد. درصورتی که نیاز به مسدود کردن یک مدخل یا ایجاد سپر دفاعی برابر نفوذ دشمن باشد، نیروها نیازی به حمل و پرکردن کیسه‌های شنی نخواهند داشت، بلکه می‌توان با فشار دادن یک کلید یا کشیدن ضامن سپر دفاعی انفرادی را ایجاد کرد.

آژانس تحقیقات پیشرفته‌ی دفاعی آمریکا در نظر دارد تا ویژگی‌های دیگری را نیز به سپر دفاع انفرادی خود اضافه کند که از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بالستیک اشاره کرد که هدف از آن، ایجاد مقاوت در برابر گلوله‌ها و موشک‌های سبک و دستی است. ضمناً این سپر دفاعی قدرت حفظ سربازان از گزند آتش‌ در میادین نبرد را دارد. هنوز فاصله‌ی زیادی تا توسعه‌ی اولین نمونه‌های این محصول وجود دارد، اما باید به‌این نکته اشاره کرد که درصورت عدم مقاوت در برابر گلوله‌، از این سپر می‌توان برای ایجاد پناهگاه‌های آنی در برابر انواع خطرات بهره گرفت.

این ایده برای افرادی که سابقه‌ی انجام بازی هِیلو را دارند، بسیار آشنا است، چراکه در این بازی نیز شاهد استفاده از سپر حبابی با چنین کارایی هستیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات