موزیلا به‌همراه نشریات نام‌آشنای ایالات متحده، درصدد تحول سیستم کامنت‌گذاری است

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
سیستم‌های کامنت‌گذاری که توسط وبلاگ‌ها، خبرگزاری‌ها و سرویس‌های خبری آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشکلات خاص خود را داشته و همیشه افرادی هستند که با نارضایتی در مورد این سیستم‌ها صحبت می‌کنند. اما به‌نظر می‌رسد بنگاه‌های خبری بزرگ ایالات متحده درصدد آنند تا با همکاری موزیلا، سرویس مناسبی را در این رابطه توسعه دهند.
تبلیغات

متخصصان نشریات واشنگتن‌‌پست و نیویورک تایمز معتقدند که می‌توان سیستمی توسعه داد که بسیار بهتر از گزینه‌های کنونی مورد استفاده است. از این‌رو این مؤسسات با همکاری موزیلا درصدد توسعه‌ی یک پلتفرم متن‌باز هستند تا در اتاق‌های خبر مورد استفاده قرارگیرد و سایر افراد نیز قادر باشند تا این پلتفرم را در وب‌سایت‌های خود بکار گیرند. براساس اطلاعات منتشر شده، این سیستم یک پلتفرم انتشار محتویات برای کابران بوده و تفاوت عمده‌ای با سیستم کامنت‌گذاری سنتی دارد. کاربران قادرند با استفاده از این سیستم، تصاویر، لینک‌ها و انواع محتویات مورد نظر خود را به اشتراک گذاشته و همچنین مشارکت‌های خود را دنبال کنند. همچنین می‌توان با بهره‌گیری از اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران، مطلب جدیدی را منتشر کرد.

باید برای استفاده از چنین سیستمی دو سال به انتظار نشست؛ چراکه براساس گفته‌های توسعه‌دهندگان، توسعه‌ی آن دو سال به‌طول خواهد انجامید و از آن پس می‌توان از این سیستم متن‌باز استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات