یک کلاه ایمنی هوشمند مجهز به فناوری واقعیت افزوده که می‌تواند جان موتورسواران را نجات دهد

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در جلو و عقب این کلاه ایمنی که Guardian نام دارد، دو دوربین قرار داده شده که با ترکیب آن‌ها با واقعیت افزوده، عینک‌هوشمند Moverio و سیستم‌عامل اندروید، می‌توان اطلاعاتی در اختیار موتورسوار قرار داد تا از وقوع بسیاری از حوادث ناگوار و پرتکرار، جلوگیری کند.
تبلیغات

آقای رایان شرمن، مخترع این کلاه، از تجربیات خود می‌گوید:

روزی در ترافیک صبحگاهی منتظر بودم که ناگهان خودرویی از عقب به من زد و مرا از روی موتور، پرت کرد و روی ماشین جلویی انداخت.

چنین حوادثی، بارها و بارها اتفاق می‌افتند. وقتی که با موتور سیکلت، در حال عبور از خیابان یا چهارراهی هستید و کسی ناغافل می‌آید و بدون آن که او را ببینید، به شما می‌زند. سالانه هزاران نفر در حوادث اینچنینی جان می‌بازند.

دو دوربین نصب شده بر روی کلاه که خود با مرغوبیت بالایی ساخته شده، تصاویر را به برد الکترونیکی دستگاه که بر روی آن سیستم‌عامل اندروید نصب شده است، می‌فرستند. این تصاویر سپس بر روی عینک هوشمند Moverio که توسط کمپانی اِپسون‌ ساخته شده‌ است، به نمایش در می‌آیند و به موتورسیکلت سوار، امکان می‌دهند تا از آنچه در اطراف او در حال وقوع است، آگاهی و دید کاملی داشته باشد. بدین صورت که در جلوی چشمان کاربر، وضعیت ترافیک در جلو و اطراف، تصویر نمای پشت سر، سرعت حرکت او و اطلاعات مسیر یابی به نمایش در می‌آیند.

helmet 1

همچنین همه تصاویر ضبط‌شده، به طور مرتب ذخیره می‌شوند و اگر سیستم هوشمند کلاه، تشخیص دهد که تصادفی روی داده است، اطلاعات بر روی حافظه سخت دستگاه که مانند یک جعبه سیاه عمل می‌کند، حفظ می‌شوند.

به گفته آقای شرمن، وظیفه‌ی اصلی این کلاه این است که با استفاده و ترکیب داده‌های دریافتی، تا حد امکان از وقوع تصادفات جلوگیری کند و در مواقع خطر، به خوبی به موتورسوار هشدار بدهد.

او قصد دارد هزینه‌های تولید را از طریق وب سایت KickStarter و از کمک‌های مردمی تأمین کند و تا سال آینده، محصولش را وارد بازار مصرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات