تماشا کنید: نوکیا Z Launcher‌ را برای اندروید منتشر کرد

جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند اندرویدی توسط نوکیا با نام نوکیا ایکس، این کمپانی فنلاندی اقدام به انتشار یک لانچر برای اندروید با نام زد لانچر کرده است. این لانچر ساختار کاملاً متفاوتی داشته و درب جدیدی را به دنیای اندروید گشوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی چرایی توسعه‌ی این لانچر و مشخصات اصلی آن بپردازیم.
تبلیغات

براساس ادعای توسعه‌دهندگان این لانچر، هدف از خلق این محصول برای کاربران اندروید، تسریع در دسترسی به محتویاتی است که کاربران در تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی خود به ‌دنبال آن‌های می‌گردند. براساس تحقیقات انجام شده توسط توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن، امروزه کاربران ابزارهای اندروید، بطور متوسط 48 اپلیکیشن را در تلفن‌هوشمند خود نصب می‌کنند که با اضافه‌کردن دفترچه‌ی تلفن، محتویات وب و تعریف برنامه‌ها در اندروید، یافتن مورد دلخواه در این سیستم‌عامل به‌مراتب دقت بالاتری طلبیده و وقت بیشتری را از کاربران می‌گیرد.

پیدا‌کردن یک اپلیکیشن توسط کاربر به شرایط مختلفی وابسته است که شامل محل کنونی کاربر، کاری که وی در حال انجام آن است و ساعتی از روز است که کاربر با توجه به موقعیت خود در پی اجرای اپلیکیشن مورد نظر است. زد لانچر با کنترل شرایط مورد نظر و یادگیری الگوی استفاده از تلفن‌هوشمند توسط کاربر، آنچه را که کاربر به آن نیازمند است در زمان مورد نظر به وی پیشنهاد می‌دهد.

سهولت در استفاده از تلفن‌هوشمند به واسطه‌ی وجود زد لانچر با استفاده از ویژگی Scribble به مراتب ساده‌تر می‌شود. با استفاده از Scribble‌ تنها کافی است تا حرف ابتدای عبارت مورد نظر خود را روی صفحه‌ی نمایش ترسیم کنید تا زد لانچر با درک آن، تمامی نتایج موجود که دربردارنده‌ی این حرف هستند را از میان اپلیکیشن‌ها، محتویات پوشه‌ها، مخاطبان و موادر موجود برای کاربر نمایش دهد. 

لینک دانلود ویدئو

در صورتی که شما نیز علاقمند به استفاده از این لانچر و امتحان آن هستید، باید دست بجنبانید؛ چراکه براساس اطلاعات ارائه شده، این لانچر برای تعداد محدودی  دانلود در دسترس است و توسعه‌دهندگان پس از رسیدن به این میزان، زد لانچر را از دسترس خارج کرده و در انتظار بازخوردهای کاربران خواهند نشست تا در نسخه‌های آتی آن را بهبود دهند. این لانچر برای برخی از مدل‌ها چون نکسوس 5 و همچنین برخی از گلکسی اس‌های سامسونگ، تست شده است.

برای دانلود این لانچر کافی است تا با حساب کاربری گوگل خود و با استفاده از تلفن‌هوشمند اندرویدیتان از اینجا وارد شده و زد لانچر را دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات