ْاپل امکان ارتباط بین اپلیکیشن‌های مختلف را در iOS 8 فراهم می‌کند

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
مطالعه 1 دقیقه
اولین روز کنفرانس سالانه اپل، به همراه بمب خبری حول سیستم‌عامل‌های تازه این شرکت و امکانات بی‌شمارشان گذشت. یکی دیگر از امکاناتی که جای خالی آن در نسخه‌های قبلی iOS حس می‌شد، برقراری ارتباط و استفاده از امکانات یک اپلیکیشن در اپلیکیشن‌های دیگر بدون خروج از اپلیکیشن مبدا بود که حالا به نظر می‌رسد با ارائه iOS 8  دیگر این خلا در سیستم عامل اپل دیده نخواهد شد.
تبلیغات

 با ارائه قابلیت ارتباط بین اپلیکیشن‌ها در هشتمین نسخه اصلی از iOS، برنامه‌نویس‌ها و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن می‌توانند افزونه‌هایی را برای استفاده از یک اپلیکیشن خاص در اپلیکیشن‌های خود استفاده نمایند. این بدین معناست که برای مثال می‌توان از امکانات اپلیکیشن Photos یا Pintrest  در مرورگر سافاری به صورت مستقیم و بدون نیاز به خروج از برنامه یا رفتن به اپلیکیشن‌های دیگر استفاده نمود. 

هر چند این قابلیت مشابه امکانات اندروید در برقراری ارتباط بین اپلیکیشن‌ها است که امکان دریافت و ارسال اطلاعات بین دو اپلیکیشن‌ را میسر می‌سازد؛ ولی تفاوت‌هایی با آن در زمینه نوع ارتباط بین دو برنامه وجود دارد که موضوع دست برنامه‌نویس‌ها را برای خلق امکانات جالب توجه در اپلیکیشن‌هایشان بیش از پیش باز می‌گذارد و بدین ترتیب برای استفاده از امکانات خاص یک برنامه در اپلیکیشن دیگر، نیازی به باز کردن آن برنامه یا خارج شدن از برنامه فعلی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات