گوگل قابلیت کنترل بدون لمسه صفحه‌ی Moto X را به تمام ابزارهای اندرویدی اضافه می‌کند

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
یکی از بهترین‌ قابلیت‌های Moto X امکان کنترل کامل تلفن از طریق دستورات صوتی و بدون نیاز به لمس صفحه است. حال به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد قابلیت Touchless Control را به تمام ابزارهای اندرویدی اضافه کند.
تبلیغات

شاید قابلیت Touchless Control آنقدر جذاب و کاربردی نباشد که موجب افزایش فروش Moto X شود، اما طرفداران بسیاری دارد. گوگل نیز این موضوع را به خوبی درک کرده و شایعه شده که این قابلیت به زودی به دیگر ابزارهای اندرویدی نیز اضافه خواهد شد.

در گزارش اندروید پلیس آمده است که: گوگل به دنبال توسعه سیستمی است که از طریق آن، ابزار مدام در حال گوش دادن به کاربر باشد تا دستورات صوتی او را دریافت نموده و پردازش کند. به این ترتیب کاربر حتی نیازی به روشن کردن تلفن خود نخواهد داشت. دستورات حتی در حالت خاموش نیز دریافت می‌شوند و از طریق موتور جستجوی گوگل پاسخ داده می‌شوند.

گفته می‌شود این قابلیت قرار است راه خود را به ماشین‌های هوشمند یا دوچرخه‌ها نیز باز کند و از آن برای جستجو یا انجام امور از طریق دستورات صوتی بهره برد. ظاهرا گوگل این سیستم را KITT یا شاید Android Eyes Free نام‌گذاری خواهد کرد. هدف اصلی گوگل ارتقاء هوش مصنوعی در ابزارهای اندرویدی است.

گوگل قصد دارد تا جستجو در تمام شرایط میسر باشد، حتی اگر دست شما بند باشد، امکان لمس صفحه را نداشته باشید یا در حال رانندگی یا دوچرخه سواری باشید. به این ترتیب کاربران به شکل ساده‌تری قادر به استفاده از محصولات اندرویدی خود خواهند بود و از طرفی سرویس‌های گوگل نیز بیشتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

گوگل در Moto X یک تراشه مخصوص را برای کنترل قابلیت Touchless Control در نظر گرفته بود که موجب خالی شدن سریع شارژ باتری نمی‌شد. اما از آنجایی که ابزارهای اندرویدی فعلی از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند، ممکن است با اضافه شدن این امکان، طول عمر باتری آن‌ها به شدت کاهش یابد. شاید به همین دلیل قابلیت Touchless Control در این ابزارها فقط وقتی که تلفن یا تبلت روشن است یا به شارژر متصل است فعال شود. اما احتمالا نسل بعدی تلفن‌های هوشمند اندرویدی به طور کامل از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات