زوم‌اپ: Carousel، به اشتراک گذاشتن تصاویر هرگز به این آسانی و زیبایی نبوده است

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با گسترش روزافزون شبکه‌های اجتماعی هر روز شاهد ظهور ابعاد جدید مبتنی بر فلسفه‌ی این شبکه‌ها هستیم. Carousel اپلیکیشنی است که توسط کمپانی دراپ‌باکس طراحی و ساخته شده و می‌توان با استفاده از آن تصاویر و ویدیوهای خاطره انگیز خود را با دیگران به اشتراک گذاشت.
تبلیغات

Carousel علاوه بر قابلیت ذخیره‌سازی ابری، ایجاد یک تایم‌لاین از خاطرات روزمره و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوها این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند با یکدیگر چت کرده و پیرامون فایل‌های به اشتراک گذاشته شده در این اپلیکیشن با یکدیگر به صورت نوشتاری گفتمان کنند.

طبق سنت دیرینه‌ی دراپ‌باکس که به عنوان یکی از پیشگامان ارائه دهنده‌ی فضای ذخیره سازی ابری شناخته می‌شود، پس از نصب کاروسل بر روی دستگاه خود فضایی در حدود 5 گیگابایت به شما اختصاص داده می‌شود که می‌توانید در آن فضا تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. البته برای دریافت این میزان فضای ذخیره سازی می‌بایست یک حساب کاربری رایگان در دراپ‌باکس ایجاد نمایید.

تا پیش از معرفی کاروسل، دراپ‌باکس صرفا به دلیل ارائه‌ی فضای رایگان و سرویس دهی خوب خود محبوبیت زیادی را در بین کاربران پیدا کرده بود. اما با ارئه‌ی کاروسل، این کمپانی نشان داد که علاقه‌ی خاصی به گسترش فعالیت‌های خود در زمینه‌های گوناگون دارد. شاید بتوان مهم‌ترین قابلیت کاروسل را در این دید که از طریق فعالسازی آن می‌توانید بدون هیچ زحمتی گزارشی از زندگی روزمره‌تان را به صورت خودکار تهیه کنید و بدون هیچ زحمتی یک دفترچه خاطرات آنلاین تهیه نمایید.

البته این اپلیکیشن را نمی‌توان تافته‌ی جدا بافته دانست چرا که تا پیش از آن نیز کاربران می‌توانستند با استفاده از اپلیکیشن‌های فیس‌بوک، گوگل پلاس و اینستاگرام تصاویر خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، اما وجه تمایز کاروسل با تمامی این اپلیکیشن‌ها طراحی مینیمالیستی، زیبا و بسیار ساده‌ی آن است. همچنین این اپلیکیشن عملکرد سریع‌تری نسبت به رقبای خود دارد و امکان چت کردن بلافاصله پس از انتشار تصویر نیز وجود دارد. طراحی زیبا، سرعت بالا و قابلیت چت کردن جزو مواردی هستند که کاربران را تحریک به استفاده از کاروسل می‌نمایند.

پس از نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن ظرف مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که کار کردن با آن چقدر ساده بوده و به اشتراک گذاری تصاویر هرگز تا این حد آسان و لذت بخش نبوده است.

بعد از آن‌که تصاویر و ویدیوهای خود را از طریق کاروسل و حساب کاربری خود در دراپ‌باکس آپلود کردید، سیستم به صورت خودکار اقدام به مرتب کردن فایل‌ها بر اساس تاریخ می‌کند. از نظر طراحی گالری، می‌توان گالری کاروسل را شبیه به Photo Library و Gallery در iOS و اندروید دانست. اما باید در نظر داشته باشید که تنها تصاویری در این گالری به نمایش در می‌آیند که پیش‌تر آن‌ها را در این سرویس آپلود کرده باشید. می‌توانید با اسکرول کردن صفحه با سرعت زیبا و افکتی جذاب در گالری به جلو حرکت کرده و تصاویر جدید و قدیمی خود را پیدا کنید.

یکی از بهترین قابلیت‌های کاروسل قابلیت به اشتراک گذاشتن تصاویر است. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم کاروسل روشی کاملا جدید و مبتکرانه را برای به اشتراک گذاشتن تصاویر به کاربر ارائه می‌کند. پس از انتخاب تصاویر، می‌توانید آن‌ها را به صورت انفرادی یا گروهی انتخاب کرده و سپس با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین این امکان وجود دارد که با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره موبایل دوستان خود، از این روش‌ها نیز تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.

شاید بتوان تنها ایراد کاروسل را مجبور کردن دیگران به افتتاح حساب کاربری در دراپ‌باکس و دانلود اپلیکیشن کاروسل دانست. مورد بعدی این است که این سرویس تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و برای در اختیار داشتن فضای بیشتر می‌بایست حجم مورد نظر خود را از دراپ‌باکس خریداری کنید.

به هر حال 5 گیگابایت هم فضای کمی نیست و می‌توانید بسیاری از تصاویر و ویدیوهای خود را از این طریق در فضای ابری ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید

این اپلیکیشن برای دو سیستم عامل iOS و اندروید منتشر شده که می‌توانید از طریق لینک‌های زیر نسخه‌ی مناسب با دستگاه خود را به صورت رایگان دانلود نمایید.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات