نتایج بنچمارک تلفن‌هوشمند 64 بیتی سامسونگ مجهز به اسنپ‌دراگون 410 منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5S، پنجره‌ی جدیدی را به دنیای تلفن‌های‌هوشمند گشود و آن معرفی اولین پردازنده‌ی 64 بیتی برای تلفن‌های‌هوشمند بود. پس از معرفی تراشه‌ی قدرتمند A7 توسط اپل، تولیدکنندگان تراشه واکنش‌های متفاوتی در قبال آن نشان داده و برخی چون کوالکام این تراشه را به سخره گرفتند. اما نهایتاً این کمپانی‌ها نیز به تبعیت از اپل به معرفی پردازنده‌های 64 بیتی خود پرداختند.
تبلیغات

دیری نپایید تا کوالکام که قدرتمندترین بازیگر در دنیای ابزار‌های مبتنی بر اندروید است، از تراشه‌‌های 64 بیتی خود پرده برداشت. کوالکام برنامه‌ی خود برای تولید تراشه‌های 64 بیتی را با معرفی محصولاتی چون اسنپ‌دراگون 410، 610، 615، 808 و 815 که بر پایه‌ی معماری 64 بیتی ARM هستند، پیش برد. با توجه به پیشرفت کند تولید تراشه‌ها، انتشار اطلاعاتی از تلفن‌هوشمند سامسونگ مجهز به تراشه‌ی 64 بیتی کوالکام، نشان از نزدیک‌بودن معرفی این تلفن‌هوشمند دارد. براساس اطلاعات منتشر شده، به‌نظر می‌رسد تلفن‌هوشمند سامسونگ که مجهز به تراشه‌ی 64 بیتی اسنپ‌دراگون 410 کوالکام با پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 303 است، آزمایش‌های مربوط به بنچمارک GFXBench‌ را گذرانده است.

از مشخصات سخت‌افزاری این تلفن‌هوشمند اسرارآمیز با کد SM-G510F، می‌توان به صفحه‌ی نمایش 4.8 اینچی با رزولوشن 960 در 480، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. در مورد دوربین، سامسونگ از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p در پشت و همچنین یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو بهره برده است.

با توجه به مشخصات فنی این تلفن‌هوشمند، می‌توان به این نتیجه رسید که این محصول هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و یقیناً بهینه‌سازی‌های بیشتری روی این تلفن‌هوشمند اعمال خواهد شد. با توجه به استفاده از پردازنده‌ی 64 بیتی و با مقایسه‌ی انجام شده با نتایج مربوط به بنچمارک تلفن هوشمندی چون موتو جی، نمونه‌ی 64 بیتی سامسونگ تلفن‌هوشمند موتورولا را براحتی پشت سر نهاده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این تلفن‌هوشمند باید به انتظار معرفی آن بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات