تغییرات در سورس کد AOSP‌ نشان از جایگزینی کامل Dalvik با ART‌ در اندروید دارد

پنج‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید گوگل با انتشار رسمی اندروید کیت‌کت، قابلیت انتخاب ماشین مجازی ART را به‌جای Dalvik که بصورت پیش‌فرض در اندروید به‌کار گرفته می‌شود، در اختیار کاربران قرار داد. اما گویا این کمپانی در نظر دارد تا در نسخه‌ی آتی سیستم‌عامل اندروید، ART را بصورت پیش‌فرض استفاده کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات موجود در سورس‌کدهای Android Open Source Project یا همان AOSP، نسخه‌‌ی آتی اندروید که با نام اندروید 4.5 یا 5.0 عرضه خواهد شد، از ماشین مجازی ART به‌جای Dalvik بصورت پیش‌فرض بهره خواهد برد. گوگل تاکنون در اندروید از ماشین مجازی Dalvik استفاده کرده است. دالویک از الگوی JIT یا کامپایل کدها در زمان اجرا پیروی می‌کند، در حالی که در ART‌ از الگوی AOT یا کامپایل پیش از اجرا استفاده می‌شود. با استفاده از الگوی کامپایل AOT، اپلیکیشن‌ها در زمان نصب روی اندروید کامپایل می‌شوند که ماحصل آن کاهش زمان مورد نیاز برای آغاز بکار اپلیکیشن در زمان اجرا است.

هرچند ART عمر باتری بیشتر و همچنین کارایی بهینه‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اما همچنان برخی از اپلیکشن‌ها برای کار تحت این ماشین مجازی بهینه نشده‌اند. درصورتی که این اپلیکیشن‌ها برای کار با این ماشین مجازی دوباره نویسی نشده و با تبعیت از الگوی پیشین روی اندروی نصب شوند، شاهد بروز مشکلاتی در اجرا خواهیم بود. برای استفاده از این قابلیت در تلفن‌هوشمند اندرویدی خود می‌توانید از تنظیمات اندروید این گزینه را فعال کنید. هرچند برای اینکار باید اندروید تلفن‌هوشمند خود را به اندروید خالص تغییر دهید، چراکه اندروید ارائه شده توسط تولیدکنندگان که به‌همراه رابط‌های کاربری چون تاچ‌ویز، اپتیموس و سنس هستند، با ART همخوانی نداشته و نمی‌توان ماشین مجازی این تلفن‌های‌هوشمند را تغییر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات