نکسوس 6 توسط ال‌جی تولید نخواهد شد

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی با تولید دو نسل پیشین سری نکسوس، محصولاتی با کیفیت را روانه‌ی بازار کرد. اما براساس گفته‌های Ken Hong، مدیر ارتباطات ال‌جی، مذاکراتی بین ال‌جی و گوگل برای تولید نسل آتی نکسوس انجام نشده است و در صورتی که گوگل تمایلی به تولید آن توسط ال‌جی داشت، باید تا حال قدم‌هایی در این راستا برداشته می‌شد.
تبلیغات

مدیر ارتباطات ال‌جی با بیان این موضوع اظهارات دیگری را نیز داشته است که در ادامه می‌خوانید:

درصورتی که گوگل درصدد تولید نکسوس 6 باشد، باید تاکنون قدم‌هایی را در این راستا برمی‌داشت. اما این انفعال از سمت گوگل نشان‌دهنده‌ی دو موضوع است: شاید گوگل در نظر دارد تا با همکاری سایر تولیدکنندگان نکسوس 6 را به بازار عرضه کند، احتمال دیگر را نیز می‌توان به عدم تولید نکسوس 6 از پایه ربط داد.

هرچند مدیر ارتباطات ال‌جی احتمال عدم تولید نکسوس را نیز برزبان جاری ساخت، اما به‌واقع نمی‌توان به این سخن تکیه کرد، هرچند این موضوع نیز یکی از احتمالات است و پیش از این نیز اخباری را در  مورد پروژه اندروید سیلور شنیده‌ایم که قرار است جایگزین سری نکسوس شود. کِن‌هُنگ با بیان احتمال ساخت نسل بعدی این تلفن‌هوشمند توسط سایر تولیدکنندگان، همکاری با گوگل را کمی متفاوت خوانده است. وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

درصورتی که تولیدکننده‌ای قادر به تولید تلفن‌هوشمندی با استانداردهای گوگل باشد، این محصول منجر به بالارفتن اعتبار این کمپانی می‌گردد. اما درآمد حاصل از این محصول کم بوده و همچنین کمپانی سازنده بسیار وابسته به گوگل خواهد بود.

وی همچنین در مورد استقبال از نکسوس 5 نیز اظهار نظر کرده است:

در پروسه‌ی همکاری با گوگل برای ساخت محصولات، این غول جستجو است که تعداد محصولات تولید شده را از شریک سخت‌افزاری خود درخواست می‌کند. در مورد نکسوس 5 که بسیاری ال‌جی را به‌دلیل ساخت این گوشی در تعداد پایین مورد مواخذه قرار دادند، این کمپانی نقشی نداشته و ال‌جی تنها مجری درخواست‌های گوگل بوده است.

درصورتی که ال‌جی در پروسه‌ی ساخت نکسوس 6 حضور نداشته باشد، پس گوگل کدام کمپانی را برای ادامه‌ی مسیر خود انتخاب کرده است؟ پیش از این نیز اخباری در مورد همکاری با اچ‌تی‌سی به‌منظور تولید نکسوس 8 به‌گوش رسیده بود که احتمالاً شاهد معرفی محصول نهایی در جریان برگزاری کنفرانس I/O گوگل در هفته‌ی آتی خواهیم بود. اما آیا اچ‌تی‌سی همچون نسخه‌ی اول تلفن‌هوشمند نکسوس، نسل ششم از این تلفن‌هوشمند را نیز تولید خواهد کرد یا دیگر شاهد تولید گوشی‌های هوشمند نکسوس با سبک و سیاق فعلی نخواهیم بود؟ برای یافتن پاسخ این سؤال باید به انتظار بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات