نسخه‌ی بروز شده‌ی گلکسی S5 برای بازار کره جنوبی معرفی شد: تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805، صفحه‌ی نمایش 5.1 اینچی QHD و پشتیبانی از LTE-A

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در جریان برگزاری کنفرانس موبایل بارسلون از نسل جدید پرچمدار خود برای سال آتی میلادی پرده برداشت. اما این کمپانی امروز نسخه‌ای بروز شده از این محصول را با نام گلکسی S5 LTE-A معرفی کرد که  علاوه بر نرخ انتقال داده بیشتر ،از یک پردازنده‌ی قوی‌تر، صفحه‌ی نمایش QHD و ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.
تبلیغات

یکی از بارزترین تفاوت‌های نسخه‌ی معرفی شده پشتیبانی از ارتباط LTE Advanced است که با داشتن نرخ انتقال داده‌ی 255 مگابیت در ثانیه، سه‌بار سریع‌تر از ارتباط LTE استاندارد است. شبکه‌هایی که قابلیت ارتباط LTE-A را پشتیبانی می‌کنند، تنها در چند کشور پیاده‌ شده است.

سامسونگ در نسخه‌ی بروز شده‌ی گلکسی S5 از یک صفحه‌ی نمایش 5.1 اینچی سوپر AMOLED با رزولوشن 2,560 در 1,440 بهره برده است که براساس ادعای سامسونگ قادر است ۹۰ درصد از طیف رنگ موجود را نمایش دهد. همچنین پاسخ‌گویی پیکسل‌ها برابر 0.01 میلی‌ثانیه است. کنتراست تصویر نیز 1 به 100,000 است.

بالاخره پس از شایعات فراوان شاهد استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 805 کوالکام در یک تلفن‌هوشمند اندرویدی هستیم. سامسونگ در این محصول از اسنپ‌دراگون 805 به‌عنوان تراشه استفاده کرده است که شامل چهار هسته‌ی Krait 405 در فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 420 است که نزدیک به ۲۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به آدرنو ۳۳۰ ( چیپ گرافیکی اسنپ‌دراگون ۸۰۱ ) دارد. همچنین نباید حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی مورد استفاده در این تلفن‌هوشمند را از یاد برد.

این تلفن‌هوشمند از همان سنسور 16 مگاپیکسلی موجود در گلکسی S5 در پشت دستگاه بهره می‌برد. همچنین دوربین 2 مگاپیکسلی نیز برای انجام مکالمات ویدئویی در جلوی دستگاه تعبیه شده است. سنسور اثر انگشت و سنسور ضربان‌سنج  نیز از سایر داشته‌های نسخه‌ی بروز شده‌ی گلکسی S5 است که همانند قبل ضدآب و ضد گردوغبار است. سامسونگ این نسخه را با یک باتری 2,800 میلی‌آمپر ساعتی در کنار اندروید کیت‌کت  همراه ساخته است.

کره‌ای‌ها این تلفن‌هوشمند را با قیمتی برابر 919 دلار ابتدا برای اپراتورهای SKT، KT و +LGU  کره جنوبی و در رنگ‌های آبی، طلایی، سفید و مشکی روانه‌ی بازار خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات