نوکیا به‌دلیل لو رفتن کلید رمزگذاری سیمبین، مجبور به پرداخت یک باج میلیون‌ یورویی شده است

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
مطالعه 1 دقیقه
سال‌ها پیش از عرضه‌ی انواع تلفن‌های‌هوشمند همچون آیفون یا تلفن‌های‌ اندرویدی، نوکیا بر صنعت گوشی‌های همراه سلطنت می‌کرد؛ بطوریکه بیش از نیمی از سهم بازار تلفن‌های‌همراه در سراسر جهان در سیطره‌ی این کمپانی فنلاندی قرار داشت. اما گویا این سیطره چالش‌های خود را داشته است.
تبلیغات

در سال‌ 2007 نوکیا با محصولاتی چون E61i و N95 در بازار خودنمایی می‌کرد که هر دو نسخه از سیستم‌عامل سیمبین بهره می‌برند. اما براساس اطلاعات منتشر شده، گویا در آن زمان یک هکر موفق به یافتن کد رمزگذاری در سیستم‌عامل سیمبین شده و از این‌رو شروع به اخاذی از نوکیا کرده است.

هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی یافتن این کد منتشر نشده است، اما چیزی که مشخص است، دریافت میلیون‌ها یورو از طریق تهدید به انتشار این کد امنیتی است. درصورتی که این کد امنیتی منتشر شده بود، نوکیا قادر به ممانعت از نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های تایید نشده نبوده و در این‌صورن شاهد انتشار نرم‌افزار‌های مخرب بی‌شماری برای این پلتفرم بودیم.

رویترز و MTV News هر دو تایید کرده‌اند که نوکیا با پرداخت این مبلغ موافقت کرده و در مقابل این فرد نیز طی توافقی دو طرفه متعهد شده تا از این کد سواستفاده‌ای نکند. اطلاعات منتشر شده از این امر حکایت دارند که پرداخت مبلغ طی شرایطی مشابه آنچه که در فیلم‌های پلیسی شاهد آن هستیم، به پیش رفته است، اما این فرد با دریافت پول درخواستی، فرار کرده و هنوز کسی موفق به یافتن وی نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات