کوآدکاپتر سگ هوایی یا ایرداگ، همیشه در کنار شماست و از صحنه‌‎های ورزشی فیلم می‌گیرد

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این روزها از کوآدکاپترها برایتان می‌گوییم. پهپادهایی که از کاربردهای خاص فاصله گرفته‌اند و به عنوان نوعی گجت معمولی، ایفای نقش می‌کنند. شاید چند سال پیش کمتر از کوآدکاپترها صحبت می‌شد و کاربردهای ویژه مثل امور نظامی و جاسوسی داشتند. اما حالا وقت آن رسیده که کوآدکاپترها را برای اموری مثل فیلم‌برداری از لحظات به یادماندنی زندگی‌مان استفاده کنیم. پس بیایید در ادامه‌ی مطلب با AirDog آشنا شویم.
تبلیغات

AirDog هم یک کوآدکاپتر است؛ مثل همه‌ی کوآدکاپترها 4 ملخ دارد و با حمل یک دوربین GoPro قرار است صاحب خود را دنبال کند و اگر نیاز باشد از او فیلم‌برداری نماید. به همین علت است که نام آن سگ هوایی یا AirDog گذاشته شده است.

مهم‌ترین کاربرد اِیرداگ در ورزش‌هاست. شاید به تنهایی مشغول موتورسواری در کورسی پر از دست‌انداز  هستید و یا شاید روی آب‌های مواج مشغول موج‌سواری هستید؛ هر لحظه ممکن است رکوردی جالب توجه را بشکنید و یا صحنه‌های عجیبی را خلق کنید که بعداً حسرت داشتن عکس یا فیلم آن را می‌خورید. با ایرداگ همیشه یک نفر هست که چشم به حرکات شما دارد و آنها را ثبت می‌کند.

در بازار گجت‌ها، پهپادی به نام Hexo+ به عنوان محصولی مشابه، وجود دارد. همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، هگزوپلاس دارای 6 ملخ و مجهز به دوربینی برای فیلم‌برداری است. اما تفاوت ایرداگ با هگزوپلاس در این است که کاربر کنترل بیشتری روی آن دارد و البته سادگی استفاده از هگزوپلاس را در آن پیدا نمی‌کنیم. از طرفی ایرداگ مقاوم‌تر و محکم‌تر است؛ چرا که برای روزهای سخت دنیای ورزش طراحی شده است.

hexo-plus-0

اگر باور نمی‌کنید که ایرداگ چه قدر متفاوت است، به یک تفاوت مهم دو ربات توجه کنید. ایرداگ برای دنبال‌کردن صاحب خود به دنبال قطعه‌ای به نام AirLeash به معنی طناب قلاده‌ی هوایی می‌گردد؛ اما هگزوپلاس به دنبال یک گوشی‌هوشمند که اپلیکیشن مربوطه روی آن نصب شده باشد. اما آیا گوشی‌های گران‌قیمت و پیشرفته‌ی امروزی، طاقت شرایط سخت ورزشی را دارند؟ از طرف دیگر دقتی که ایرلیش دارد، بیش از یک گوشی با کاربرد همه‌‌منظوره است.

airdog-2-600x448

سازندگان ایرداگ به فکر طراحی و ساخت یک بخش سوم هم هستند که در واقع برج دیدبانی ربات است. پس از اینکه اپلیکیشن کنترل ایرداگ روی گوشی نصب شد، می‌توان گوشی را کنار گذاشت و از ایرلیش برای کنترل‌کردن ربات استفاده کرد.

airdog-3-600x243

همان‌طور که گفتیم ایرداگ کوآدکاپتر محکمی است و قرار است در ادامه‌ی کار به بازوی جمع‌شدنی، بدنه‌ی مقاوم در برابر ضربه و محافظ پایه تجهیز شود. ویژگی دیگر، تعمیر آسان است که استارت‌آپ سازنده به دنبال آن است.

ایرداگ مثل هگزوپلاس، قلابی برای گرفتن دوربین دارد که با دوربین‌های GoPro سازگار است. البته ایرداگ برای حفظ سلامت دوربین، یک کیس محافظ به دور آن می‌کشد تا نه ضربه‌ی شدیدی بخورد و نه ورود آب و مایعات موجب خرابی آن شود.

airdog-4-600x243

در نهایت به قیمت محصول می‌رسیم که با توجه به ویژگی‌های مورد بحث، انتظار قیمت بالایی را داریم. 995 دلار حداقل هزینه‌ای است که باید برای به دست آوردن سگ هوایی کنار گذاشت! البته ایرداگ و استارت‌آپی که روی آن کار می‌کند، برای جمع‌آوری سرمایه در کیک‌استارتر کار خود را شروع کرده‌اند و اگر بخواهید از آنها حمایت کنید، باید هزینه‌ی 1195 دلاری برای این محصول پرداخت نمایید. پس از جمع‌آوری سرمایه، قیمت محصول بیشتر هم می‌شود و قیمت خرده‌فروشی آن 1500 دلار اعلام شده است. هنوز پروژه‌ی ایرداگ نتوانسته سرمایه‌ی 200 هزار دلاری را برای توسعه و تولید انبوه پهپاد خود جمع‌آوری کند. البته 38 روز دیگر زمان باقی است و شاید تیم سازنده به هدف خود برسد. به هر حال اگر محصول به مرحله‌ی تولید و عرضه برسد، باید ماه نوامبر مصادف با آبان امسال، منتظر فروش آن باشیم.

در پایان نظر شما را به ویدیوی معرفی محصول و ویژگی‌های آن جلب می‌کنم:

دانلود ویدیو

شما در مورد ایرداگ چه نظری دارید و آیا امکانات و کاربردهای آن با توجه به قیمت 1500 دلاری در نظر گرفته شده را منصفانه و مفید می‌دانید؟ اگر برای کاربران عادی مفید نباشد، به نظرتان برای شبکه‌های تلویزیونی که همیشه صحنه‌ها را شکار می‌کنند، تا چه حد ممکن است مفید واقع شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات