اروپا برای توسعه شبکه‌های ارتباطی 5G با کره جنوبی همکاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، کمپانی‌های کره‌ای فعالیت‌های خود را برای توسعه‌ی فناوری مربوط به شبکه‌های 5G آغاز کرده‌اند. هرچند این فناوری با بهره‌گیری از ویژگی‌های خاص، با سرعت پایینی در حال پیشرفت است، اما با اشاعه‌ی استفاده از آن شاهد تحول در صنعت ارتباطات خواهیم بود. اروپایی‌ها نیز با درک این موضوع به صف توسعه‌دهندگان این فناوری پیوسته‌اند.
تبلیغات

اروپا یکی از پیشگامان استفاده از فناوری ارتباطی 3G بود، اما این موضوع در مورد 4G برای اروپا صادق نیست، چراکه کشورهای اروپایی جزو صفوف اول استفاده‌کنندگان از شبکه‌های ارتباطی 4G نبودند، از این‌رو این کشورها درصدد آنند تا با همکاری کره‌ای‌ها اولین شبکه‌های ارتباطی 5G را راه‌اندازی نمایند. همکاری بین کشورهای اروپایی و کره‌ای‌ها روز دوشنبه توسط کمیسیون اروپا اعلام شد.

براساس توافق صورت گرفته بین طرفین، باید یکی از اهداف اصلی این توافق را تعریف استانداردهای جهانی مورد نیاز به‌منظور توسعه‌ی این فناوری نام برد. طرفین سعی خواهند کرد تا برای فناوری 5G نیز از طیف امواج مورد استفاده در سیستم‌های کنونی بهره گیرند تا مهاجرت به این فناوری تسهیل شود.

از موراد دیگر این توافق می‌توان به همکاری در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های ابری و همچنین اینترنت اشیاء اشاره کرد که رابطه‌ی بسیار نزدیکی با شبکه‌های 5G خواهد داشت. به‌نظر می‌رسد که شبکه‌های موبایل نیز در حال مهاجرت به سمت استفاده از سرویس‌های ذخیره‌ی ابری هستند. هم‌اکنون بسیاری از پردازش‌های صورت گرفته در شبکه‌های موبایلی که برای اختصاص کانال به مشترکان انجام می‌پذیرد، برعهده‌ی آنتن‌های BTS است. اما با انتقال این پردازش‌ها به دیتاسنترها و سرویس‌های ذخیره‌ی ابری، علاوه بر کاهش بار شبکه و قدرت بالای پردازشی آن، سیستم نیز قدرت کافی را برای تحمل بار پردازشی در تمامی گستره‌ی خود خواهد داشت.

Neelie Kroes، عضو هیئت دیجیتال اتحادیه اروپا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

فناوری ارتباطی 5G یکی از شریان‌های اصلی اقتصاد دیجیتال و جامعه‌ی مجازی در سال‌های آتی خواهد شد. اتحادیه‌ی اروپا و کره‌ی جنوبی با درک اهمیت این فناوری توافق‌هایی را برای تسریع دسترسی به این فناوری ارتباطی به امضا رسانده‌اند. این اولین باری است که نهادهای رسمی با پشتیبانی شرکت‌های خصوصی درصدد استانداردسازی فاکتورهای این نوع شبکه هستند.

از جمله‌ی کمپانی‌های دخیل در این پروژه می‌توان به اینتل، هوآوی، NTT DoCoMo ژاپن و شماری دیگر از کمپانی‌ها اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات