بررسی تبلت‌های سری گلکسی Tab S سامسونگ به زودی در زومیت

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ هفته پیش در تاریخ ۲۳ خرداد جدید‌ترین سری از تبلت‌های فوق باریک خود یعنی Galaxy Tab S را معرفی کرد. این تبلت‌های زیبا و باریک که به نمایشگرهای درخشان AMOLED مجهز شده‌اند تنها پس از گذشت سه روز از معرفی رسمی برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته‌اند. برای اطلاع بیشتر با ادامه مطلب همراه شوید.
تبلیغات

کمپانی کره‌ای سامسونگ علاوه بر تسلط بر روی بازار گوشی‌های هوشمند، بخش بزرگی از بازار تبلت‌ها را نیز تحت کنترل خود دارد. زمان زیادی از معرفی تبلت‌های پرو این شرکت در CES 2014  نمی‌گذرد که این شرکت از جدید‌ترین سری از تبلت‌های خود با نام Galaxy Tab S پرده برداشت.

تبلت‌های Tab S سامسونگ شامل یک مدل 8.4 اینچی و یک مدل 10.5 اینچی می‌شود که هر دو در روز جمعه ( ۲۳ خرداد) معرفی شدند. سامسونگ تبلت‌های جدید خود را به صفحه‌نمایش‌های Super AMOLED مجهز کرده است. این دستگاه‌ها با ضخامتِ 6.6 میلی‌متری خود به‌همراه Xperia Z2 Tablet از جمله باریک‌ترین تبلت‌های رده بالای بازار به‌شمار می‌روند.

galaxy tab s

سه‌روز بعد از معرفی رسمی، دفتر نمایندگی سامسونگ در ایران، هر دو تبلت سری Tab S سامسونگ را برای بررسی در اختیار زومیت قرار داده‌ است. هر دو تبلت در رنگ‌های سفید و برنزی عرضه می‌شود که تبلت ۸.۴ اینچی که در اختیار زومیت قرار گرفته‌ است به‌رنگ سفیدو تبلت ۱۰.۵ اینچی به رنگ برنزی است.

در اولین نگاهی که به این تبلت‌ها داشتیم، بیش از هر موقع دیگری از دیدن محصول جدید سامسونگ شگفت‌زده شدیم؛ چرا که تبلت‌های سری Tab S سامسونگ از نظر زیبایی و کیفیت ساخت بسیار فراتر از دیگر تلفن‌ها و تبلت‌های دیگر این شرکت هستند. کاور پشتی تبلت که هرچند از جنس پلاستیک است اما این بار از استحکام بسیار بیشتری نسبت به کاور پشتی اس 5 که از همین طرح استفاده می‌کند برخوردار است. کیفیت پلاستیک به‌کار گرفته شده در بدنه تبلت‌های گلکسی تب اس بسیار خوب است به شکلی که حسی که از در دست گرفتن این تبلت‌ها و کیفیت ساخت آن داشتیم، شبیه به همان حسی بود که قبلا در لومیای نوکیا و اکسپریا تبلت Z2 سونی تجربه کردیم. پلاستیک بکار رفته در تلفن‌های گلکسی اس با کمی فشار به داخل فرو می‌روند و به نوعی پلاستیک نرم هستند، اما پلاستیک بکار رفته در تبلت‌های گلکسی تب اس بسیار مستحکم به نظر می‌رسند.

galaxy tab s

بدنه این تبلت‌ها بسیار باریک و نمایشگر خیره‌گننده محصول نیز بیش از دیگر جنبه‌های آن نگاه اول ما را به سمت خود خیره کرد. رابط کاربری تبلت نرم و روان به نظر می‌رسد و تاخیر یا باگ محسوسی در اندک زمان کار با آن‌ها مشاهده نکردیم. همانگونه که در روز معرفی نیز اشاره کردیم،  تبلت‌های Tab S سامسونگ از چیپ اکسینوس ۵۴۲۰ با معماری big.LITTLE‌ استفاده می‌کنند که از چهار هسته‌ی کم مصرف Cortex-A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتز و ۴ هسته‌ی قدرتمندتر Cortex-A15 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز تشکیل شده است. این چیپ تقریبا مشابه به همان چیپی است که در گلکسی نوت ۳ و تبلت‌های گلکسی پرو سامسونگ به‌کار رفته است.

به‌زودی با بررسی ویدیویی و بررسی متنی کامل، جنبه‌های بیشتری از این محصول متفاوت سامسونگ را معرفی خواهیم کرد. همراه زومیت باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات