سینمای خانگی پیشنهادی سامسونگ، برای زندگی آپارتمان نشینی

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ اخیرا سینماهای خانگی سری F456K را برای زندگی آپارتمان نشینی ارایه کرده است که علاوه بر جلوه ظاهری زیبا و قابلیت‌های مختلف صوتی و تصویری، قیمت مناسبی نیز دارند. در این مقاله به معرفی سینمای خانگی جدید F456K می‌پردازیم و امکانات مختلف آن را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

این روزها با گسترش زندگی آپارتمان‌نشینی و کوچک‌تر شدن خانه‌ها، میل به خرید سیستم‌های صوتی متناسب با شرایط زندگی افزایش یافته است. از طرفی با باریک شدن تلویزیون‌های جدید و استفاده از بلندگوهای کوچک در آنها، وجود یک سینمای خانگی با کیفیت و قیمت مناسب در کنار تلویزیون ضروری است. و از طرف دیگر سینماهای خانگی باید متناسب با فضای خانه و نیاز کاربران خریداری شوند تا بیشترین کارایی و بازدهی را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورند. هر چند سازندگان تلویزیون سعی کرده‌اند تا حد ممکن صدایی با کیفیت مناسب برای این نوع از تلویزیون‌ها تولید کنند، اما صدای خروجی از بلندگوهای کوچک آن ها نمی‌تواند مکمل تصویر HD Full و یا Ultra HD باشد.

سینمای خانگی F456K سامسونگ برای دارندگان تلویزیون‌های غیر سه بعدی مکمل ایده‌آلی است. هر آنچه برای پخش محتوا و فرمت‌های مختلف از کارت حافظه یا هارد اسکترنال روی صفحه نمایش تلویزیون نیاز است، در این مدل با خروجی صدای قدرتمند 1000 واتی پنج کاناله و فراگیر گنجانده شده است.

نسل جدید سینماهای خانگی سامسونگ دارای طراحی ساده و زیبایی هستند. بدنه مشکی رنگ سینمای خانگی F456K به گونه ای طراحی شده است که اثر انگشت روی آن نمی‌ماند و به همین دلیل تمیز کردن آن بسیار آسان است. این محصول دارای چهار باند با ارتفاع بیش از 100 سانتی‌متر و یک باند مرکزی خوابیده به طول 23 سانتی‌متر است. ساب ووفر این محصول 40 سانتی‌متر ارتفاع دارد که امکان تولید باس قوی و بدون لرزش بدنه را فراهم کرده است با کمک این پنج باند و یک ساب ووفر، سینمای خانگی F456K صدای فراگیر 5 به 1 (صدای 5 کاناله) تولید می‌کند که پیش نیاز خلق صدای دالبی دیجیتال است.

HT-F456K 002 R-Perspective Black

خروجی صدا ‏، آمپلی فایر‌های کریستالی، فرمت‌های قابل پخش

با وجود قیمت مناسب F456K در مقایسه با مدل‌های لوکس، قدرت صدای خروجی این محصول با 1000 واتِ RMS دست کمی از آن ها ندارد. برای افزایش قدرت و وضوح صدای خروجی باندها و ساب ووفر، از آمپلی فایرهای کریستالی (Crystal Amplifier) استفاده شده است. کریستال به دلیل ساختار مولکول‌هایش، قابلیت تقویت انرژی ورودی به خود را دارد و به همین دلیل یکی از ترکیبات رایج در ساخت ترانزیستورهاست. سامسونگ در استفاده از کریستال در آمپلی فایر پیشرو است و با استفاده از این تکنولوژی توانسته آمپلی فایرهایی قدرتمند و در عین حال بادوام خلق کند. به زبانی ساده، آمپلی فایرهای کریستالی با تکیه بر خاصیت تقویت‌کنندگی کریستال، صدایی طبیعی و با تفکیک بالا تولید می‌کنند. این سینمای خانگی قابلیت خواندن فرمت‌‌های صوتی و تصویری WMAو WMV (نسخه های 1، 2، 3 و 7)، Mp3، فرمت پرطرفدار DivX و نیز Xvid را دارد. پخش عکس با فرمت JPEG از دیگر توانایی‌های این سینمای خانگی است.

کیفیت پخش تصویر، قابلیت اتصال،کارائوکه

قابلیت BD Wise در این دستگاه به دارندگان تلویزیون‌های سامسونگ اجازه می‌دهد از تماشای صحنه‌ها با کیفیت و وضوح تصویر ارتقا یافته لذت ببرند. برای استفاده از این قابلیت، سینمای خانگی F456K را باید با کابل HDMI به تلویزیون وصل کرد. این سینمای خانگی سامسونگ برای بهبود کیفیت تصاویر به قابلیت ارتقای کیفیت تصاویر (Video Upscale) بهFull HD نیز مجهز است؛ به این ترتیب، می‌توان فیلم‌های DVD را صرف نظر از برند تلویزیون با کیفیت Full HD تماشا کرد. اکثر خانواده‌ها برای نصب سینمای خانگی به تلویزیون مجبور می‌شوند سیم و کابل زیادی بین این دو دستگاه بکشند، اما این دستگاه با کمک کابل HDMI دارای قابلیت بازگشت صدا (ARC: Audio Return Channel) به تلویزیون وصل می‌شود به این معنی که علاوه بر تصویر، صدا را نیز انتقال می‌دهد. این دستگاه انواع و اقسام ورودی و خروجی برای اتصال را داراست؛ از Aux گرفته تا ورودی کابل های اپتیکال. همچنین علاوه بر قابلیت ضبط و پخش CD و DVD، قابلیت پخش فیلم و موسیقی از پورت USB (فلش مموری و هارد اکسترنال) و نیز ضبط محتوا از روی دی وی دی و سی دی بر روی فلش مموری را دارد. اما چیزی که سینمای خانگی F456K را از بسیاری از رقبای هم ترازش متمایز می‌کند، امکان خواندن و پخش فایل‌های صوتی و تصویری از هارد اکسترنال است که این روزها طرفداران زیادی دارد.

کارائوکه از امکانات جذاب F456K است. می‌توان با صفحه نمایش تلویزیون و یک میکروفون متصل به این سینمای خانگی، در حین پخش موسیقی و آهنگ‌های مشهور به صورت بی‌کلام، اشعار آن‌ها را بر صفحه نمایش تلویزیون دید و به پخش یا ضبط صدای خود روی آهنگ در حال پخش پرداخت. این سینمای خانگی به قابلیت  Karaoke Scoring مجهز است تا بتوان از طریق آن به نقاط ضعف و قوت خوانندگی خود بهتر پی برد.

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد می‌توان نتیجه گرفت سینمای خانگی همه فن حریف F456K سامسونگ، گرچه سطح قیمت بالایی ندارد، امکانات موجود در آن نیاز خانواده هایی را که به صرف هزینه های بالا برای خرید محصولات صوتی-تصویری خانگی تمایلی ندارد اما در عین حال خواهان کیفیت پخش فیلم خوب و صدایی درخور و فراگیر هستند به نحو احسن برآورده می کند. 

سینمای خانگی F456K سامسونگ با قیمت حدود ۱.۳ میلیون تومان در بازار کشور عرضه می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات