Xolo‌ درصدد تولید سبک‌ترین تلفن‌هوشمند ویندوزفونی دنیا است

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی هندی Xolo یکی از کمپانی‌هایی است که طیف وسیعی از تلفن‌های‌هوشمند را در سال‌های اخیر روانه‌ی بازار کرده است. این کمپانی در رقابت بین کمپانی‌های تولیدکننده برای ساخت بهترین تلفن‌هوشمند، فاکتور وزن را در نظر گرفته و درصدد تولید سبک‌ترین تلفن‌ ویندوزفونی دنیا است.
تبلیغات

رقابت در دنیای ابزار‌های هوشمند و بطور خاص تلفن‌های‌هوشمند دارای ابعاد مختلفی است که از جمله‌ی آن می‌توان به تقویت پردازنده، استفاده از باتری با ظرفیت بالا، بکارگیری طراحی چشم‌نواز، وزن و صفحات نمایش با رزولوشن بالا اشاره کرد که تولیدکنندگان برای بالا بردن فروش محصولات خود، از آن‌ها استفاده می‌کنند.

یقیناً برخی از کاربران وزن تلفن‌هوشمند را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خود در خرید گوشی در نظر می‌گیرند. هرچند شاید کاهش وزنِ یک تلفن‌هوشمند سایر ویژگی‌های آن را چون سخت‌افزار داخلی تحت تاثیر قرار دهد.

کمپانی هندی Xolo طیف وسیعی از محصولات را برای پوشش دادن انواع مشتریان خود در بازار طراحی و تولید کرده، بطوریکه می‌توان از X1000 اندرویدی نام برد که با بهره‌گیری از پردازنده‌ی ۲ گیگاهرتزی اینتل، لقب سریع‌ترین تلفن‌هوشمند تولید شده را به خود اختصاص داده بود.

این کمپانی پیش از معرفی ویندوزفون ۸.۱ نیز وعده‌ی ساخت یک تلفن‌هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل را داده بود. حال روزنامه‌ی تایم هندوستان گزارش داده است که Xolo در پی ساخت یک محصول ۲۰۰ دلاری مبتنی بر ویندوزفون است. اما مهم‌ترین ویژگی این محصول، وزن پایین و کمتر از ۱۰۰ گرم آن خواهد بود. این تلفن‌هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی در کنار تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 200 بهره می‌برد.

برای مقایسه‌ی این تلفن‌هوشمند می‌توان گلکسی S4 مینی سامسونگ را مثال زد. این تلفن‌هوشمند با بهره‌گیری از یک صفحه‌ی نمایش 4.3 اینچی و باتری 1,900 میلی‌آمپر ساعتی دارای وزنی برابر 103 گرم است. سبک کردن این تلفن‌هوشمند به معنای استفاده از یک باتری کوچک‌تر و همچنین باریک شدن گوشی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات