سرنوشت نام‌های تجاری نوکیا در دستان مایکروسافت چگونه خواهد بود؟

دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شهریور ماه سال گذشته مایکروسافت بخش موبایل و سرویس‌های نوکیا را از آن خود کرد. این خرید فروردین ماه سال جاری نهایی شد و هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد مایکروسافت درصدد کنار گذاشتن کامل نام نوکیا است. اما در کنار نام تجاری نوکیا، چه بر سر برندهای دیگر چون PureView، ClearBack و شماری دیگر از نام‌های خلق شده توسط نوکیا خواهد آمد؟
تبلیغات

نوکیا، یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای تلفن‌های همراه بود که در دوران پیش از ظهور تلفن‌های‌هوشمند بر صنعت تلفن‌های‌همراه سلطنت می‌کرد. انتشار سهم کمپانی‌های مختلف از بازار تلفن‌های‌همراه گویای فاصله‌ی دست نیافتنی نوکیا با سایر رقبا بود. حال مایکروسافت در پی حذف نام نوکیا است.

اما در کنار نوکیا، عناوین دیگری نیز به مایکروسافت انتقال یافته است. برای مثال می‌توان به PureView اشاره کرد که برای دوربین‌های اسم و رسم‌دار نوکیا که در تلفن‌های‌هوشمند آن به کار گرفته می‌شد، مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ClearBack نام تجاری دیگری است که هم‌اکنون از آن مایکروسافت شده است. این فناوری برای کاهش انعکاس نور روی صفحه‌ی نمایش بکار گرفته می‌شود که ترجیحاً در محیط‌های پرنور کاربرد فراوانی دارد. این فناوری با بالابردن کنتراست صفحه‌ی نمایش، مطالعه و مشاهده محتوای در حال نمایش را تسهیل می‌کند.

از جمله‌ی نام‌های دیگر می‌توان به Lumia، Asha، Surge و Mural اشاره کرد که به ترتیب نام تلفن‌های‌ مبتنی بر سیستم‌عامل سیمبین، تلفن‌های‌همراه مبتنی بر جاوا، تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر ویندوزفون و تلفن‌هایی است که بصورت قراردادی برای AT&T روانه‌ی بازار شده است.

پس از حصول توافق دو طرفه در مورد انتقال بخش سرویس‌ها و موبایل نوکیا به مایکروسافت، سندی به کارمندان نوکیا ارسال شد که طی آن به پروسه‌ی تغییر نام اشاره شده است. این سند توسط فاش‌کننده‌ی نام آشنای EVLeaks منتشر شده که در ادامه بخش‌هایی از آن را از نظر می‌گذرانیم:

مایکروسافت می‌تواند نام نوکیا را برای محصولات سری لومیا در ۱۸ ماه پیش رو نیز مورد استفاده قرار دهد. همچنین این کمپانی اجازه‌ی استفاده از نام نوکیا را برای محصول اندرویدی خود، نوکیا ایکس تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی در اختیار دارد. همچنین مایکروسافت قادر است نام نوکیا را طی ۱۰ سال آتی برای تلفن‌های‌همراه و نه هوشمند به‌کار گیرد.

مایکروسافت اعلام کرده است که فروشگاه‌های نوکیا و همچنین مراکز پشتیبانی این کمپانی را حفظ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات