Thinklabs و معرفی گوشی پزشکی هوشمند

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف دیگر چیزها، گوشی‌های پزشکی مدت‌های مدیدی است که تقریباً بدون تغییر باقی مانده‌اند. هر چند شرکت پزشکی تینک‌لبز (Thinklabs) واقع در کلرادو، خارج از این دایره وارد عمل شده و تغییراتی روی این وسیله اعمال نموده است. برای آشنایی با این محصول جدید ما را همراهی کنید.
تبلیغات

محصول جدید این شرکت که اخیراً پیرامون آن اطلاع‌رسانی شده، گوشی پزشکی دیجیتال و هوشمندی است که قادر به تقویت اصوات قفسه‌ی سینه در حدود بیش از 100 برابر بوده و در عین حال با استفاده از یک اپلیکیشن و گوشی‌های هوشمند، این صداها را بررسی و آنالیز می‌کند.

یکی از خصوصیات این دستگاه، نمایشگر الکترونیکی ساده‌ای است که اطلاعاتی همچون عمر باطری، ظرفیت و فرکانس را به نمایش می‌گذارد. کاربر می‌تواند با بکارگیری یک جک هدفون 3.5 میلیمتری استاندارد، این وسیله را به گوشی تلفن خود متصل کند. در بسته‌بندی استاندارد این محصول یک ست «Earbuds» نیز قرار داده شده است. جک هدفون همچنین به عنوان درگاه شارژ باطری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به علاوه یک یا دو عدد باطری یون- لیتیومی نیز همراه محصول ارائه شده که بر حسب میزان استفاده از دستگاه، هر هفته (USB Charger) نیازمند شارژ مجددند.

با استفاده از اپلیکیشن تینک‌لبز (در iOS ، اندروید، مک و کامپیوتر)، پزشکان قادر خواهند بود در موقعیت‌های خاص، فیلترهای صوتی مشخصی را ساخته و سپس از این فیلترها برای ضبط صداهای قفسه‌ی سینه بیمار و گوش‌سپردن دقیق‌ و بهتر به آنها استفاده کنند. همچنین در کنار این کارها، می‌توان اصوات خاصی را آهسته‌تر کرده و به صورت مجزا به آنها گوش سپرد و یا جهت حصول نتیجه بهتر، آنها را با دیگر همکاران متخصص به اشتراک گذاشت.

Thinklabs

با استفاده از اپلیکیشن جداگانه‌ی این شرکت موسوم به iMurmur، پرشکان می‌توانند افزون بر اطلاعات خود، به دیگر نمونه‌های نامتعارف ضربان قلب نیز گوش سپرده و حتی آنها را با نمونه‌های ضبط شده‌ی بیماران خود مقایسه کنند.

قیمت اولیه این دستگاه 499 دلار بوده و بسته‌بندی لوکس آن همراه با یک ست هدفون بیتس (Beats) در حدود 799 دلار قیمت‌گذاری شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات