تصاویری از خودرویی با سرعت 1609 کیلومتر بر ساعت

یک‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
با Bloodhound SSC آشنا شوید؛ خودرویی که از یک موتور جت و تعدادی راکت بهره خواهد برد تا به سرعت 1609.344 کیلومتر بر ساعت برسد و رکورد بالاترین سرعت روی زمین را به نام خود ثبت نماید.
تبلیغات

خودرویی بسیار عجیب با ویژگی‌هایی که فقط علاقه‌مندان به خودرو می‌توانند عجیب بودن آنها را درک کنند. موتور این خودرو قدرتی معادل 135000 اسب بخار ( معادل قدرت 180 ماشین مسابقه‌ی فرمول یک) تولید می‌کند. این خودرو مسیر یک کیلومتری را تنها در 2.23 ثانیه طی می‌کند و از آخرین فناوری‌های روز دنیا از جمله پرینت سه‌بعدی در ساختش استفاده شده است.

این خودرو توسط تیمی متشکل از متخصصان نظامی و هوا‌فضا در بریتانیا ساخته شده است و بیش از 250 شرکت مستقل، نیروی انسانی و دانش فنی خود را برای ساخت آن به اشتراک گذاشته‌اند.

رکورد فعلی سرعت در اختیار Thust SSC با سرعتی معادل 1228 کیلومتر بر ساعت است. برخی از کارشناسان فعلی پروژه Bloodhound SSC در پروژه Thust SSC نیز نقش داشته‌اند.

bloodhound-rocket-car-landspeed-6

یکی از اجزای کلیدی این خودرو موتور جت EJ200 است که توسط شرکت Rolls Royce ساخته شده و در جنگنده‌های Eurofighter Typhoon نیز مورد استفاده است. این موتور جت، خودرو را به سرعت 966 کیلومتر بر ساعت می‌رساند؛ در این هنگام راکت‌های خوشه‌ای NAMMO دچار احتراق شده و خودرو را به حداکثر سرعت خود می‌رسانند.

bloodhound-rocket-car-landspeed-7

تصویر بالا شاسی اصلی خودرو را نشان می‌دهد که موتور جت و راکت‌ها را در خود جای خواهد داد. این شاسی از مواد مختلفی ساخته شده ولی پنل بیرونی آن از جنس تیتانیوم است.

در سرعت 1609 کیلومتر بر ساعت، این خودرو طول سه زمین فوتبال را فقط در یک ثانیه طی می‌کند. یعنی وقتی شما پلک بزنید، زمانی که چشم خود را باز کنید لحظه‌ی عبور این خودرو از جلوی چشمتان را از دست داده‌اید.

bloodhound-rocket-car-landspeed-27

اندی گرین راننده این خودرو، اولین کسی است که موفق به شکستن دیوار صوتی روی زمین شده است؛ رکورد فعلی 1228 کیلومتر بر ساعتی نیز توسط خود او به ثبت رسیده است. او در مورد تلاش‌های خود در این زمینه می‌گوید:

ما این خودرو را به سرعتی بالاتر از سرعتی که هواپیماها قادرند به آن برسند، می رسانیم. اما فقط به دنبال جابه‌جا کردن رکوردها نیستیم؛ بلکه تلاش می کنیم تا مرزهای دانش بشر را جلوتر ببریم.
bloodhound-rocket-car-landspeed-17

تصویر کاک‌پیت در بالا، نمایی را نشان می‌دهد که آقای Green در هنگام ثبت رکورد جدید، مشاهده خواهد کرد.

bloodhound-rocket-car-landspeed-28

این کاک‌پیت بطور اختصاصی برای او تهیه شده است. صندلی از جنس فیبر کربن، پدال‌ها و دکمه‌هایی دقیقاً با توجه به ابعاد بدنی او تنظیم شده‌اند. فرمان این خودرو با استفاده از پرینت سه‌بعدی تهیه شده است تا بهترین حالت ارگونومیک را برای آقای Green به ارمغان بیاورد.

تلاش برای شکستن رکورد سرعت خودرو روی زمین در سال 2015 و در صحرایی در آفریقای جنوبی انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات