تماشا کنید: ربات‌های کنترل از راه دور کمپانی پرت فرانسه

شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با ربات‌های کنترل‌شونده پَرِت از طریق تبلت و گوشی آن هم آشنا شوید.
تبلیغات

کمپانی فرانسوی Parrot یا طوطی، در حوزه‌ی محصولات بی‌سیم کار می‌کند. پردازنده‌ی سیگنال دیجیتال، تکنولوژی‌های تشخیص صدا و محصولات الکترونیکی توکار در تخصص این کمپانی پاریسی است؛ اما بد نیست با ربات‌های کنترل‌شونده از طریق تبلت و گوشی آن هم آشنا شوید. در ادامه مطلب با سه ربات جالب این کمپانی آشنا شده و به تماشایشان می‌نشینیم.

پَرِت (با کسره‌ی کوتاه) با رباتی به نام AR.Drone 2.0 کاملاً شناخته شده است. یک کوآدکاپتر (هلی کوپتر با چهار ملخ) که قادر است در محدوده‌ی 165 فوتی خلبان خود، به پرواز درآید. البته کمپانی فرانسوی Alcatel-Lucent که در حوزه‌ی تجهیزات مخابراتی فعالیت می‌کند هم مثل ما به این ربات جالب علاقه‌مند شده و با استفاده از شبکه‌ی مخابراتی نسل چهارم یا LTE، به کنترل‌کردن آن پرداخته تا ببیند نهایتاً از چه فاصله‌ای می‌توان ربات را هدایت کرد.

آلکاتل لیوسنت با استفاده از یک تلفن هوشمند، مودم USB و شبکه‌ی 4G، آزمون خود را شروع کرد و همان‌طورکه در ویدیوی زیر مشاهده می‌کنید، برد AR.Drone 2.0 به بیش از 3280 فوت معادل 1 کیلومتر رسیده است.

البته این را هم در نظر بگیرید که در فرانسه پوشش باند 800 مگاهرتزی نسبتاً خوب است که در هدایت از راه دور ربات نقش مهمی دارد. جالب است که در حین بلندپروازی‌های AR.Drone 2.0، ویدیوی 720p که توسط دوربین آن از زمین گرفته شده نیز منتقل می‌شد. آلکاتل جزئیات و روش کار خود را کاملاً توضیح نداده و علاقه‌مندان را در کنجکاوی همیشگی خود باقی گذاشته است؛ گرچه کاری که آلکاتل انجام داده، چندان پیچیده نیست.

به ربات‌های دیگر پرت بپردازیم. ربات اول، Jumping Sumo یا سوموی پرنده نام دارد. سومو همان‌طور که از نام آن متوجه شده‌اید، رباتی است که می‌پرد و به این سو و آن سو حرکت می‌کند. تا ویدیوی پرش تماشایی آن را نبینید، جذابیت ربات کوچک دو چرخ برایتان روشن نمی‌شود. بنابراین شما را به تماشای شیطنت‌های این ربات دعوت می‌کنم:

ربات دیگر Rolling Spider MiniDrone به معنی مینی‌پهپاد عنکبوت چرخان است. این ربات دارای روتورها و چرخ‌هایی است که جداشدنی هستند. ربات با چرخ‌های خود روی زمین حرکت می‌کند، از دیوار و حتی سقف بالا می‌رود و از همه مهمتر اینکه راه رفتن آن روی در و دیوار، کمی شبیه عنکبوت است!

اگر چرخ‌ها را جدا کنیم، یک کوآدکاپتر کوچک خواهیم داشت که قادر است به خوبی پرواز کند.

به حرکات نمایشی و البته مزاحمت‌آمیز ربات عنکبوت چرخان توجه کنید:

این دو ربات در نمایشگاه CES در معرض دید قرار داده شده بودند و قرار است در ماه آگوست (دو ماه دیگر) روانه‌ی بازار شوند. هر دو توسط گوشی و تبلت کنترل می‌شوند. قیمت ربات عنکبوتی، 99 دلار است و سوموی پرنده، 159 دلار قیمت‌گذاری شده است.

ربات دیگر کمپانی پرت را فردا شب معرفی می‌کنیم که با توجه به خرید 2 میلیارد دلاری فیس‌بوک یعنی آکیولس ریفت معروف، جذابیت بیشتری برایمان دارد.

اگر شما این ربات‌ها را داشته باشید، چه کارهای مفید و احیاناً شیطنت‌آمیزی با آن انجام می‌دهید؟ آیا به جز سرگرمی، کاربردهای مفید دیگری برای آنها به ذهنتان رسیده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات