تماشا کنید: فضانوردان در ایستگاه فضایی چگونه فوتبال بازی می‌کنند؟

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
بالاخره دیروز انتظارها به پایان رسید و جام‌جهانی فوتبال 2014 آغاز شد. این رویداد بسیار بزرگ تمامی مسائل روزانه ی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بطوریکه می‌توان توپ رقابت‌ها را بسان ستاره‌ای پرجذبه تشبیه کرد که کره‌ی خاکی برای یک ماه به حول آن خواهد چرخید. اما گویا این رقابت‌ها طرفدارانی را در فضای نیز دارد، چراکه فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی نیز رخت تیم‌های ملی را بر تن کرده و در این ایستگاه به بازی فوتبال مشغول شده‌اند.
تبلیغات

نظر شما در مورد بازی فوتبال در جاذبه‌ی صفر چیست؟ سه‌تن از فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به مناسبت آغاز جام‌جهانی فوتبال برزیل، جامه‌ی فوتبالیست‌ها را به تن کرده و به رقابتی متفاوت در ایستگاه فضایی پرداخته‌اند. Steve Swanson، Reid Wiseman و Alexander Gerst دیروز و با شروع جام‌جهانی فوتبال برزیل، آغاز این رقابت‌‌ها را به سبک فضایی جشن گرفتند. لازم به‌ذکر است که Gerst که یک فضانورد آلمانی است، علاقه‌ی خود به فوتبال را همچون سایر ژرمن‌ها با پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال کشورش نمایش داده است. وی در مقابل فضانوردانی از کشور آمریکا صف‌آرایی و طرفین نوع متفاوتی از فوتبال را به نمایش گذارده‌اند.

فوتبال ورزشی است که قدرتی بی‌حد و حصر در جهان کنونی ما یافته است، بطوریکه بسیاری از اخبار و مسائل روزمره‌ی ما را تحت پوشش قرار می‌دهد. کمپانی‌ها در کشورهای مختلف به مناسبت این رقابت‌ها پکیج‌های خدماتی مختلفی را ارائه داده و حتی در برخی موارد به مناسب بازی‌ها پرچم صلح را بالا برده‌اند. شاید در صده‌های آینده شاهد برگزاری مسابقات بین ساکنان کرات مختلف باشیم. شاید در دهه‌های آتی و با مهاجرت انسان‌ها به کرات همسایه، چون مریخ، برگزاری مسابقاتی با عنوان جام‌ منظومه شمسی آن‌چنان غریب و دور از دهن به نظر نرسد.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات