استفاده از ایمپلنت‌های کاشت شونده در مغز برای درمان صدمات ذهنی ناشی از جنگ

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
برای تعدادی از سربازان، جنگ هیچگاه تمام نمی‌شود. آن‌ها پس از بازگشت به خانه، با انواع خاطرات استرس‌آور و عوارض ذهنی، مواجه می‌شوند که شاید تا آخر عمرشان هم از بین نروند. از این رو یافتن راه حلی دراز مدت برای مقابله با این صدمات توجه ارتش آمریکا و سازمان "پروژهش‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی" این کشور (DARPA) را به خود جلب کرده است.
تبلیغات

دارپا تصمیم گرفته از برنامه‌های کاخ سفید برای توسعه و ساخت ایمپلنت‌های مغزی پشتیبانی کند. این ایمپلنت‌ها که در واقع از تراشه‌‌های الکترونیکی و مدارهای الکتریکی ساخته شده‌اند، و توسط بیمارستان عمومی ماساچوست، دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو و آزمایشگاه Draper شهر یوتا تولید می‌شوند، می‌توانند مشکلات روحی و روانی سربازان را التیام دهند. این عوارض از فرد به فرد متفاوت است و گستره‌ای از افسردگی‌های شدید تا PTSD را در خود جای می‌دهد.

با اسکن و بررسی مداوم بخش‌های خاصی از مغز، فعالیت‌های ذهنی غیر معمول و مخرب شناسایی می‌شوند و توسط پالس‌های شبیه سازی شده‌ی الکتریکی، به طور دائم (اگر ممکن باشد) درمان می‌شوند.

mgh-deep-brain-implants

نتایج درمان مدتی بعد خود را نشان خواهند داد. معمولا متخصصان انتظار دارند تا پس از گذشت حدودا 4 سال، اولین نشانه‌‌های پایدار بهبود در بیمار قابل مشاهده باشند. البته تاثیر مطلوب ممکن است زمان بیشتری بطلبد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات