AeroVelo در تلاش برای ساخت سریع‌ترین دوچرخه جهان

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
مطالعه 1 دقیقه
برخی از مهندسان، بلند پروازی را در ساخت وسایلی می‌بینند که انسان را از مرزهای طبیعی‌اش فراتر ببرند. شرکت‌هایی مانند AeroVelo این کار را بارها انجام داده‌اند. مانند هلیکوپتری که با نیروی پدال‌زدن انسان پرواز می‌کند. این بار اما، چالش ساخت دوچرخه‌ای است که از اجدادش بسیار فاصله گرفته و با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت به پیش می‌تازد.
تبلیغات

چهار سال پیش بود که چند دانشجوی اهل کانادا، هواپیمایی ساختند که از حرکت عضلات انسان نیرو می‌گرفت. تا امروز نیز بارها شاهد طرح‌هایی بوده‌ایم که انسان را از موتورهای درون‌سوز بنزینی بی‌نیاز می‌کرد و موتور درونی خود او را به کار می‌گرفت.

رکورد فعلی سرعت در حرکت با دوچرخه، 133.78 کیلومتر بر ساعت است و به گفته AeroVelo، شکستن این رکورد نه آسان است نه ارزان. جزئیات بسیاری، از طراحی ایرودینامیک بدنه گرفته تا وزن سازه و اجزای پیش رانش، باید در نظر گرفته شود و با ظرافت تمام مهندسی شوند تا این اعداد پله پله بالا بروند. همین رکورد 133.78 کیلومتر بر ساعت پس از مدت‌ها تلاش و صرف وقت و هزینه‌های بسیار، با 0.6 واحد افزایش نسبت به رکورد قبلی به دست آمده است. حال ببینید جهش 6 واحدی چقدر می‌تواند دشوارتر باشد.

به همین جهت، این شرکت کمپینی در وب سایت KickStarter راه انداخته تا هوادارن دوچرخه‌رانی و عاشقان سرعت از این پروژه حمایت کنند.

اما آیا واقعا با وجود چنین افراد بلند پروازی، حدی برای پیشرفت انسان وجود دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات