آیا HP درصدد ایجاد انقلاب در سیستم‌عامل‌ها است؟

جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هیولت-پاکارد در حال یک بازنگری در صنعت کامپیوتر از بنیان و اساس آن است. این بازنگری شامل تمامی ابعاد این صنعت بزرگ شده و از منظر نرم‌افزاری نیز سیستم‌‌عامل‌ها را شامل می‌شود. اچ‌پی معتقد است که سیستم‌عامل‌های مورد استفاده برای دهه‌های متمادی بی‌هیچ پیشرفتی، راکد و ثابت باقی مانده‌اند. در این بین اندروید در زیر ذره‌بین اچ‌پی قرار گرفته است.
تبلیغات

هیولت-پاکارد روز چهارنشبه اعلام کرد که به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی خود به‌منظور یک بازنگری در کل طراحی رایانه‌ها، در نظر دارد تا بخشی از فعالیت‌های خود را معطوف به تغییرات و بازنگری در سیستم‌عامل اندروید کند.

مارتین‌فینک، یکی از متخصصان ارشد اچ‌پی در جریان کنفرانس Discover در لاس‌وگاس در این مورد سوالاتی را مطرح کرد:

آیا تا حال به بهینه‌‌سازی و توسعه‌ی اندروید برای استفاده در حافظه‌های غیرفرار اندیشیده‌اید؟ نظر شما در مورد توسعه‌ی اندروید برای استفاده در چنین سیستم‌هایی چیست؟

حافظه‌‌های غیرفرار به نوعی از حافظه‌ها اطلاق می‌شود که اطلاعات با قطع اتصال برق در آن‌ها از بین نمی‌رود. از جمله‌ی چنین حافظه‌هایی می‌توان به حافظه‌های فلش و دیسک‌های سخت اشاره کرد. یقیناً در آینده ی نزدیک حافظه‌های اچ‌پی مبتنی بر فناوری مِمریزتور را نیز می‌توان در زمره‌ی این حافظه‌ها عنوان کرد.

ما تیمی از متخصصان خود را گرد هم آورده‌ایم تا این تغییرات را انجام دهند. ما مشتاقانه از مشارکت سایر تولیدکنندگان نیز برای سهیم شدن در این پروژه و انقلاب در حافظه‌های غیرفرار استقبال می‌کنیم.

اصلی‌ترین هدف از پروژه‌ی اچ‌پی، حذف پروسه‌ی جابجایی داده‌ها بین حافظه‌های فرار و غیرفرار است. براساس نظرات فینک، این روزها بخش اعظمی از قدرت سیستم‌عامل‌ها و زمان صرف شده معطوف به جابجایی و مدیریت داده‌ها از حافظه‌های جانبی (Storage) به حافظه‌ی رم و مدیریت اطلاعات می‌شود که می‌توان با بهینه‌سازی سیستم‌‌عامل‌ها و بالابردن سرعت دسترسی به داده‌ها روی حافظه‌های غیرفرار، بخش اعظمی از این پردازش‌ها را از میان برداشت.

 همچنین شماری از متخصصین اچ‌پی در حال کار روی سیستم‌عامل لینوکس و جدا کردن بخش‌هایی از این سیستم‌عامل هستند تا با  معماری جدید تعریف شده توسط اچ‌پی منطبق و بهینه شود.

اچ‌پی برنامه‌هایی را نیز برای انجام تحقیقات در دانشگاه‌های مختلف جهان دارد تا از این طریق تحقیقات خود در زمینه‌ی سیستم‌عامل‌ها را کامل‌تر کند. اچ‌پی در حال پیشبرد این برنامه‌ با نام پروژه‌ی The Machine است که هدف از آن بازنگری و اعمال تغییرات گسترده در پردازنده، حافظه و ارتباط بین سخت‌افزار مورد استفاده در رایانه‌ها است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات