با Console OS اپلیکیشن‌های اندرویدی را بر روی کامپیوترهای ویندوزی اجرا کنید

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
آیا به‌دنبال ترکیب اندروید و ویندوز و استفاده از هر دوی آن‌ها بر روی یک تبلت یا کامپیوتر هستید؟ این موضوع برای برخی از کاربران آنقدر مهم است که حتی اینتل نیز شدیدا به دنبال انجام آن بر روی ابزارهای مبتنی بر پردازنده‌های این شرکت است. حال اگر شما هم قصد استفاده از آبی و سبز بر روی یک ابزار را دارید در ادامه مطلب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پیش از این نیز در زومیت شاهد معرفی نرم‌افزارهایی همچون BlueStacks و Andy بوده‌اید که امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز را میسر می کردند.

حال یک پروژه جدید در کیک‌استارتر مطرح شده است که امکان اجرای سیستم‌عامل اندروید در کنار ویندوز را میسر می‌کند. این تیم که نام پروژه خود را Console OS انتخاب کرده‌اند از قالب مشابه iConsole.tv در محصول خود بهره برده‌اند. در این پروژه اندروید ۴.۴ به عنوان سیستم‌عامل دوم یا حتی بصورت سیستم‌عامل مستقل بر روی ابزارهای مجهز به ویندوز قابل اجرا خواهد بود. بر خلاف شبیه‌سازهایی همچون BlueStacks و Andy که قادر به اجرای تمام اپلیکیشن‌ها و امکانات اندروید نیستند، Console OS براساس معماری X86 ساخته شده است و از این رو نه تنها به خوبی قادر به اجرای اندروید بر روی کامپیوترهای ویندوزی است بلکه بازده و مصرف انرژی نیز در آن بسیار بهینه شده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان تبلت‌های ویندوزی را به اندروید نیز مجهز کرد تا کاربر بتواند از امکانات هر دو سیستم‌عامل بصورت یکجا بهره ببرد.

هنوز خیلی زود است که بتوان موفقیت یا عدم موفقیت این پروژه را پیش‌بینی کرد چرا که سوئیچ کردن بین دو سیستم‌عامل حتی اگر ۱۰ ثانیه طول بکشد باز هم دلچسب نیست و از طرفی توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی توجه کمی به معماری x86 دارند و بیشتر محصولات خود را برای معماری آرم بهینه می‌کنند. از طرفی تا آزمایش دقیق آن نمی‌توان در مورد پایداری و مصرف انرژی Console OS اظهار نظر قطعی کرد. اما از آنجایی که برای سرمایه گذاری در این پروژه تنها کافی است ۱۰ دلار هزینه کنید تا نسخه Pro آن را دریافت کنید، ریسک چندانی نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه این پروژه در کیک‌استارتر مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات