Machine، فناوری خارق‌العاده HP که قواعد محاسبات ابری را دگرگون می‌کند

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌پی از فناوری خاص خود با نام Machine رونمایی کرده است که در واقع معماری محاسبات ابری است.
تبلیغات

سرویس‌های ابری و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند و شرکت‌ها نیز تمایل بیشتری نسبت به استفاده از سرویس‌های ابری نشان می‌دهند. اما اچ‌پی اخیرا یک گام بسیار بسیار بزرگ در این باره برداشته است و از فناوری خاص خود با نام Machine که در واقع معماری محاسبات ابری است، رونمایی کرده است.

فناوری جدید اچ‌پی قرار است برای ذخیره سازی سیل انبوهی از اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد. یکی از مهم‌ترین استفاده‌های آن در اینترنت اشیاء است. اچ‌پی در این سیستم به جای استفاده از هسته‌های رایج، از هسته‌های خاصی که به یکدیگر کلاستر شده‌اند بهره می‌برد. از آنجایی که این هسته برای پردازش ابری طراحی شده‌اند بازده به مراتب بالاتری در مقایسه با هسته‌های فعلی که برای استفاده‌های عمومی طراحی شده‌اند، ارائه می‌کنند.

اچ‌پی در این سیستم از فوتونیک‌ها (Photonics) به جای سیم‌های مسی برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند که به گفته این شرکت مصرف انرژی به بی‌نهایت کمتری دارند و اطلاعات را سریع‌تر منتقل می‌کنند. به جای حافظه‌های رایج نیز از مِمْریستور (Memristors) برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌شود. این حافظه‌ها به اندازه تراشه‌های RAM سریع‌هستند و اطلاعات همچون SSD ها، در آن‌ها باقی می‌مانند.

Mashine نه‌تنها در دیتاسنترها بلکه در تلفن‌های هوشمند نیز بکار گرفته خواهد شد

استفاده از این فناوری‌ها در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا Mashine بتواند ۱۶۰ ترابایت اطلاعات را در ۲۵۰ نانو ثانیه آدرس دهی کند. این سرعت شگفت‌انگیز به لطف ترکیب فناوری‌های خاص HP میسر شده است. اچ‌پی‌ ادعا می‌کند که سخت‌افزار طراحی شده توسط این شرکت تا ۶ برابر سریع‌تر از سرورهای فعلی عمل می‌کند و از همه مهم‌تر ۸۰ برابر کمتر انرژی مصرف می‌کند.

حذف فناوری‌های سنتی مانند کابل‌های مسی و استفاده از فناوری‌های جدید باعث می‌شود تا مصرف انرژی به شکل خارق‌العاده‌ای کاهش یابد. Machine تنها برای استفاده در دیتاسنترها طراحی نشده است، از این فناوری حتی می‌توان در کامپیوترهای شخصی مانند لپ‌ تاپ‌ و تلفن‌ هوشمند نیز بهره برد.

پلتفرم جدید اچ‌پی، بستری را فراهم می‌کند تا محاسبات مفهومی عظیم در آن مسیر شود، محاسباتی که در حال حاضر امکان انجام آن‌ها نیست. به عنوان مثال در این سیستم یک دکتر می‌تواند نشانه‌های مریض خود را با هر بیمار دیگری در سرتاسر زمین مقایسه کند. اچ‌پی برای بهره وری حداکثر از پلتفرم خود باید یک سیستم‌عامل جدید را ایجاد کند تا بتواند Mashine را مدیریت کند. اچ‌پی حتی قصد دارد یک نسخه بهینه شده از اندروید را نیز بدین منظور تولید کند. پس شاید روزی گجت‌های مبتنی بر Mashine روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات