کدهای iOS 8 نشان از امکان استفاده از دو پنجره‌ی همزمان در این نسخه دارند [بروزرسانی]

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این نیز در زومیت خواندید که گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال اضافه شدن قابلیت استفاده از مالتی تسکینگ با بهره‌گیری از دو پنجره‌ی همزمان در iOS 8 مطرح شده است. اما در جریان معرفی این سیستم‌عامل در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، اشاره‌ای به این قابلیت نشد. حال توسعه‌دهندگان شواهدی را دال بر وجود چنین ویژگی در کدهای پنهان موجود در نسخه آزمایشی iOS 8 یافته‌اند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده توسط Steve Troughton، که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در اکوسیستم اپل است، نسخه‌ی جدید iOS 8 دارای قابلیتی است که می‌توان با استفاده از آن، پنجره‌ی دو اپلیکیشنِ در حال اجرا را در کنار هم قرار داد. هرچند چنین قابلیتی در جریان کنفرانس WWDC 2014 معرفی نشد، اما این خبر را می‌توان به‌منزله‌ی فعالیت اپل در این مورد در نظر گرفت.

کمپانی‌هایی چون مایکروسافت و سامسونگ چنین قابلیتی را در ابزار‌های خود دارند؛ بطوریکه مایکروسافت این قابلیت را با نام Snap در ویندوز 8 گنجانده و کاربران می‌توانند نسبت دو پنجره را نیز تنظیم کنند. همچنین سامسونگ نیز در گلکسی‌نوت‌های خود کاربران را از وجود چنین قابلیتی بهره‌مند ساخته است. براساس گفته‌های Troughton، اپلیکیشن‌ها در iOS 8 قادر خواهند بود تا نصف، سه‌چهارم و یک چهارم صفحه‌ی نمایش را به خود اختصاص دهد.

So… just in case there was any doubt left… iOS 8’s SpringBoard has code to run two apps side-by-side. 1/4 size, 1/2 size, or 3/4 size— Steve T-S (@stroughtonsmith) June 9, 2014

یکی از احتمالاتی که می‌تواند عدم معرفی این ویژگی را در WWDC 2014 توجیح کند، عدم آماده بودن آن است، اما شاید اپل در نظر دارد تا در زمان معرفی نسل جدید آیپد‌های خود، این قابلیت را پیش‌روی کاربران قرار دهد. اپل بخشی از قابلیت‌های  iOS 8 را بصورت مخفی برای عرضه در زمان معرفی محصولات سخت‌افزاری خود نگه داشته است. یقیناً این ویژگی به‌عنوان یکی از قابلیت‌های اساسی برای فروش نسل جدید آیپد‌های اپل به‌کار گرفته خواهند شد.

بروزرسانی:

Steve Troughton با استفاده از شبیه‌ساز آیپد با iOS 8 قابلیت استفاده از اپلکیشن‌ها بصورت مالتی تسکینگ با امکان تغییر سایز پنجره را به‌منظور نمایش دو پنجره، فعال کرده است. در ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید، می‌توان با استفاده از دو انگشت، پنجره‌ی مربوط به اپلیکیشن سافاری را در سایز‌های 25، 50 و 75 درصد از سایز کل صفحه‌ی نمایش تغییر داد.

همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم، شاید اپل در نظر دارد تا بخشی از قابلیت‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل خود را از قبیل استفاده از دو پنجره‌ی همزمان در زمان معرفی سخت‌افزار‌های جدید خود معرفی نماید. شاید چنین قابلیتی بصورت نهایی در زمان انتشار iOS 8.1 به بازار عرضه شود.

لینک دانلود ویدئو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات