با MultiWindow Sidebar دو اپلیکیشن را کنار هم اجرا کنید

پنج‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
MulitWindow Sidebar به شما اجازه می‌دهد تا از طریق نوار ابزاری افقی به اپلیکیشن‌هایی که خودتان آنها را انتخاب کرده‌اید دسترسی پیدا کنید.
تبلیغات

یکی از قابلیت‌های جذاب و کاربردی که همراه با گوشی سامسونگ گلکسی اس ۴ و نوت ۳ معرفی شد،‌ قابلیت Multi windows بود که از طریق آن کاربر می‌توانست دو پنجره را به طور هم زمان و بصورت افقی به نمایش در آورد. خیلی از کاربران همواره تلاش‌‌ می‌کردنند تا این قابلیت را به دیگر دستگاه‌های اندرویدی هم بیاورند، ولی هیچ یک از آنها به خوبی zst123 کاربر ارشد XDA این قابلیت را پیاده سازی نکرده‌ است.

نام اپلیکیشن این توسعه دهنده MulitWindow Sidebar است، این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا از طریق نوار ابزاری افقی به اپلیکیشن‌هایی که خودتان آنها را انتخاب کرده‌اید دسترسی پیدا کنید.

این اپلیکیشن با بهره گرفتن از Xposed frameword صفحه نمایش را به دو نیم تقسیم می‌کند و با استفاده از آن می‌توان دو اپلیکیشن را در هر یک از دو نیمه صفحه قرار داد. اگر به تصویری که در سمت راست قرار دارد نگاه کنید، متوجه نوار ابزاری می‌شوید که در صفحه اصلی اندروید اضافه شده است، این نوار ابزار بعد از اجرای اپلیکیشن MultiWindows فعال می‌شود.

به صورت پیش‌فرض نوار ابزار در قسمت چپ صفحه ظاهر می‌شود، این نوار ابزار شامل لیست اپلیکیشن‌هایی است که همواره می‌توان آنها را مطابق نیازی که دارید سفارشی کنید. در قسمت بالای این نوار ابزار دکمه نیم‌دایره‌ای شکل وجود دارد که از طریق ‌آن می‌توان نوار ابزار را پنهان یا نمایان ساخت. یکی از ویژه‌گی‌های کاربردی این نوار ابزار این است که، وقتی اپلیکیشنی اجرا باشد دکمه فعال کردن نوار ابزار در دسترس قرار می‌گیرد تا براحتی بتوان از آن برای فعال کردن قابلیت تقسیم صفحه نمایش استفاده کرد.

multiwindow1

نحوه استفاده از MultiWindows مثل آب خوردن است. تنها کافی است بعد از اینکه اپلیکیشن نصب شد وارد قسمت تنظیمات (settings) بشوید، با تپ کردن بر روی App Launch Mode می‌توانید حالت دلخواه‌تان را انتخاب کنید. Normal Launch حالت پیش فرض است که بدون نیاز به ماژول Xposed framework به شما اجازه می‌دهد تا با تپ کردن بر روی اپلیکیشن مورد نظر، آن را اجرا کنید. تنها ضعف حالت نرمال، عدم پشتیبانی از قابلیت تقسیم صفحه است. این قابلیت تنها با داشتن ماژول‌های XmultiWinod یا XHaloFloatingWindow Xposed فعال می‌شود. این اپلیکیشن حالت دیگری هم دارد که در رام‌های Paranoid Android می‌توان از آن استفاده کرد.

همچنین با انتخاب کردن گزینه Start on boot هر بار که دستگاه دوباره راه‌اندازی شود به طور خودکار MultiWindow اجرا می‌شود. برای فعال کرد نوار ابزار MultiWindow می‌توانید بر روی Toggle Service تپ کنید.

MultiWindow2

یکی از کار‌های مهمی که باید انجام دهید، اضافه کردن اپلیکیشن‌های دلخواه به نوار ابزار است. برای انجام این کار کافی است گزینه Select App را انتخاب کنید تا لیستی از اپلیکیشن‌هایی که بر روی دستگاه شما نصب شده‌اند، نمایش داده شوند، با تپ کردن بر روی هر یک از آن‌ها می‌توانید اپلیکیشن مورد نظرتان را به نوار ابزار اضافه کنید.

درکنار تمامی تنظیماتی که در بالا به آنها پرداختیم، می‌توان تغییراتی چون: جابجایی موقعیت نوار‌ ابزار از چپ به راست، اندازه برچسب‌ها و سرعت نمایش انیمیشن‌ها را مطابق دلخواه‌تان تغییر دهید.

multiwindow3

دکمه چند وظیفه‌گی اندروید برای سوییچ کردن بین اپلیکیشن‌ها عملکرد مناسبی دارد. ولی اگر بخواهید ۲ اپلیکیشن را به طور هم‌زمان اجرا کنید، با داشتن یکی از ماژول‌های XMultiWindow یا XhaloFlaotingWindow Xposed و اپلیکیشن MultiWindow Sidebar می‌توان به طور چشم گیری تجربه چند وظیفه‌گی را در اندروید بهبود داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات