دانشمندان موفق به توسعه دست‌بند هوشمند برای سنجش میزان آب بدن شده‌اند

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
یکی از مشکلاتی که در فصول گرما گریبان بسیاری از مردم را می‌گیرد، گرمازدگی و کاهش آب بدن است که مشکلاتی عدیده‌ای را برای برخی از افراد ایجاد می‌کند. اما محققان در آزمایشگاه ملی ساندیا با ساخت یک دست‌بند مجهز به ‌سنسور  مخصوص درصدد رفع چنین مشکلی هستند.
تبلیغات

براساس اطلاعات منتشر شده، محققان در آزمایشگاه ملی ساندیا سنسوری را در قالب یک دست‌بند تولید کرده‌اند که با بهره‌گیری از مجموعه‌ای از سوزن‌های بسیار ریز در قسمت داخلی این دست‌بند، میزان آب بدن کاربر را می‌سنجد. این سوزن‌های میکرو با سنجش میزان آب موجود در روزنه‌های پوست، میزان رطوبت موجود بین سلول‌های پوست را سنجیده و کمبود آب را تشخیص می‌دهند.

با تشخیص کمبود آب در بدن کاربر، دست‌بند هوشمند کاربر را از طریق هشدارهایی آگاه می‌سازد و در نتیجه کاربر می‌تواند با نوشیدن میزان کافی از آب، کمبود آب بدن خود را تامین کند. این دست‌بند کاربرد فراوانی در ورزش و همچنین در کاربردهای نظامی دارد. لازم‌به ذکر است که استفاده از این دست‌بند در بیمارستان‌ها برای سنجش آب بدن بیماران نیز بسیار کاربردی خواهد بود.این محققان در حال حاضر در مرحله  تبدیل این نمونه‌ی پیش ساخته به یک محصول تجاری هستند.

آیا می‌توانیم منتظر استفاده از چنین سنسوری در ساعت‌های هوشمند چون آی‌واچ اپل یا موتو 360 موتورولا باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات