جی‌واچ به‌همراه اسنپ‌دراگون 400 و باتری 400 میلی‌آمپری ساعتی با قابلیت تامین انرژی برای 36 ساعت عرضه می‌شود

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از گمانه‌ها حکایت از این داشتند که ساعت‌هوشمند ال‌جی در کنفرانس معرفی جی۳ رونمایی خواهد شد؛ اما چنین اتفاقی رخ نداد تا همچنان شاهد انتشار اخبار تایید نشده‌ای از این محصول باشیم. جی‌واچ اولین محصولی خواهد بود که با استفاده از Android Wear راهی بازار خواهد شد. حال اخباری در مورد توانایی باتری این ساعت منتشر شده که نشان از عمرباتری 36 ساعته‌ی این محصول دارد که آن را به گیر ۲ سامسونگ نزدیک می کند.
تبلیغات

 براساس اطلاعاتی که در حساب‌کاربری Upleaks منتشر شده، باتری 400 میلی‌آمپر ساعتی مورد استفاده در جی‌واچ قادر است تا در حالت استند‌بای برای 36 ساعت انرژی مورد نیاز ساعت را تامین کند.

هنوز مشخص نیست که این ساعت در حالت استندبای چه امکاناتی را ارائه خواهد داد، اما بطورکلی می‌توان چنین نتیجه گرفت که می‌توان برای چند روز از این ساعت‌هوشمند بدون نیاز به شارژ استفاده کرد که آنچنان فراتر از ساعت‌های هوشمند کنونی بازار نیست.

برای مثال می‌توان چنین در نظر گرفت که در صورتی که از این ساعت‌هوشمند بیشتر برای اطلاع از ساعت و بعضاً چک کردن ایمیل‌ها و ارسال پیام استفاده کنید، نیازی به شارژ زودهنگام آن نخواهید داشت. یقیناً میزان اعلانیه‌های دریافتی نیز تاثیر به‌سزایی در روند مصرف انرژی دارد.

#GWatch spec sheet pic.twitter.com/EZx0UDPEK8— UpLeaks (@upleaks) June 10, 2014

انتظار می‌رود جی‌واچ با بهره‌گیری از یک حافظه‌ی داخلی 4 گیگابایتی راهی بازار شود که در اینصورت می‌توان اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و موسیقی‌های مورد علاقه‌ی خود را تا ۴ گیگابایت روی آن ذخیره کنید. همچنین بلوتوث نسخه‌ی ۴ نیز برای جفت شدن با تلفن‌های‌هوشمند در این ساعت تعبیه خواهد شد.

جی‌واچ در کنار موتو 360 موتورولا در زمره‌ی اولین گجت‌های پوشیدنی هستند که با استفاده از اندروید Wear به بازار عرضه خواهند شد. ال‌جی خبر مربوط به پروژه‌ی ساخت ساعت‌هوشمند خود را همزمان با معرفی Android Wear توسط گوگل، در فروردین ماه برای عموم معرفی کرد. شایعات حکایت از این دارد که جی‌واچ با قیمتی برابر 300 دلار!! و پیش از جولای روانه‌ی بازار خواهد شد.

Android Wear نسخه‌ای از سیستم‌عامل گوگل برای گجت‌ها است که برای استفاده در گجت‌های پوشیدنی بهینه‌سازی شده است. برای مثال می‌توان به برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری این سیتسم‌عامل همچون Google Now اشاره کرد که امکان دریافت اطلاعات و انجام برخی از کارها را از طریق دستورات صوتی و بدون نیاز به لمس ساعت‌هوشمند  فراهم می‌کند.

اطلاعات دیگر فاش شده نشان از این دارد که ال‌جی از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 400 در ساعت‌هوشمند خود بهره برده است. این تراشه دربردارنده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 305 است. صفحه‌ی نمایش مورد استفاده نیز دارای سایزی برابر 1.65 اینچ با رزولوشن 280 در 280 پیکسل است که تراکم پیکسلی 240ppi  را به ارمغان آورده است. ابعاد این ساعت‌هوشمند مجهز به Android Wear برابر 37.9 در 46.5 در 10 میلی‌متر است که تنها ۶۱ گرم وزن دارد.

یقیناً اطلاعات بیشتری از Android Wear در کنفرانس I/O گوگل ارائه خواهد شد که 4 یا 5 تیرماه برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات