با این سویت‌شرت هوشمند، پیامک ارسال کنید؛ آن هم تنها با حرکت کلاه یا آستین

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تصور کنید در شرایط خطرناکی قرار گرفته‌اید که لازم است بدون اینکه کسی متوجه شود، یک اس‌ام‌اس بفرستید تا دوستان و خانواده به یاری شما بشتابند. سویت‌شرت کلاه داری که دانشجویان دانشگاه نیویورک ساخته‌اند، حتی با بالا زدن آستین یا گذاشتن کلاه روی سر، پیامک‌های از پیش تنظیم شده را ارسال می‌کند. در ادامه با هم به تماشای این سویت‌شرت جالب می نشینیم.
تبلیغات

ایده‌ی لباس‌های هوشمند مدت‌هاست به ذهن طراحان لباس خطور کرده و هر از گاهی لباس‌های جالب توجهی می‌بینیم. یکی از جدیدترین کارها، سویت‌شرتی است که تیم برنامه‌ی ارتباطات تعاملی یا ITP در دانشگاه نیویورک معرفی کرده است.

دانشجویان این دانشگاه یک رادیو فرستند‌ی GSM و چند سوییچ مختلف را به گونه‌ای در سویت‌شرت جاسازی کرده‌اند که می‌توان با حرکت بخش‌های مختلف، پیامک‌های از پیش تنظیم شده را به افراد خاصی ارسال کرد. حتی پست گذاشتن در حساب‌کاربری فیس‌بوک هم امکان‌پذیر است.

مثلاً اگر مجرمین به دنبال شما باشند می‌توانید کلاه سویت‌شرت را روی سر بگذارید و طبق تنظیم قبلی، پیامکی به اعضای خانواده مثل پدر یا مادر ارسال شود. حتی می‌توان از لوله‌کردن آستین لباس هم برای ارسال پیامک استفاده کرد. در ویدیوی زیر که نمایشی از قابلیت‌های این لباس‌هوشمند است، از لوله‌کردن آستین برای ارسال پیامک "من در کلاس هستم" استفاده شده است. فشار نقطه‌ی خاصی از آستین برای شروع گفت و گو در اسکایپ برنامه‌ریزی شده و  به دوستان اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود. Smart Hoodie به معنی سویت‌شرت کلاه‌دار هوشمند است که در ویدیوی زیر قابلیت‌ها و نیز نمایی سریع از روند ساخت آن به تصویر کشیده شده است:

دانلود ویدیو

اگر برایتان سؤال شده کهRucha Patwardhan و Alina Baleanچطور این سویت‌شرت را ساخته‌اند و از چه تجهیزاتی استفاده کرده‌اند، بد نیست به مقاله‌ی "تنها با صرف 200 دلار یک گوشی موبایل بسازید" که در مورد برد مایکروکنترلر Arduino توضیح می‌دهد، سری بزنید. با استفاده از برد آردوئینو می‌توان از طریق شبکه‌ی GPRS به اینترنت متصل شد و کارهای مختلفی انجام داد. همان‌طور که اشاره شد، موضوع اصلی برنامه‌ریزی امور مختلف است تا با فشار‌دادن یک کلید ساده، انجام شوند.

کار از یک سوییچ ساده که در آستین لباس برای پست‌گذاشتن در فیس‌بوک مخفی شده بود، شروع شد و سپس ایده تکامل پیدا کرده و به جایی رسیده که با ژست‌های حرکتی مختلف، می‌توان به ارسال پیامک‌های بیشتری پرداخت.

شما در مورد دیگر کاربردهای یک لباس هوشمند چه ایده‌هایی دارید؟ عملی‌کردن بسیاری از ایده‌ها ساده است، اما به کمی حوصله و هزینه نیاز دارد. آیا تاکنون ایده‌های خود را تا مرحله‌ی کاربرد عملی پیش برده‌اید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات