گوگل کمپانی اسکای‌باکس را با پرداخت 500 میلیون دلار تصاحب کرد؛ هدف بهبود نقشه است یا ارائه‌ی اینترنت؟

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۶
مطالعه 1 دقیقه
چندی پیش از اقدام گوگل برای خرید کمپانی تایتان برایتان گفتیم. امروز باز هم یک خبر دیگر از فعالیت‌های گوگل در جهت توسعه‌ی اینترنت و البته بهبود کیفیت نقشه‌ها برایتان داریم. خرید کمپانی Skybox به مبلغ 500 میلیون دلار. اینکه گوگل چه برنامه‌ای داشته که 500 میلیون دلار برای به دست‌آوردن اسکای‌باکس و ماهواره‌های آن هزینه کرده، موضوعی است که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

اسکای‌باکس کمپانی‌ای است که در تهیه‌ی عکس‌های رزولوشن بالا با ماهواره‌های خویش فعالیت داشته است. اینکه گوگل در ابتدای کار 500 میلیون دلار روی آن هزینه کرده، در وهله‌ی اول برای افزایش کیفیت سرویس‌های نقشه‌ی خود یعنی گوگل‌مپس و گوگل‌ارث است. گوگل به کمک عکس‌های رزولوشن بالای این کمپانی قادر است کیفیت نقشه‌های خود را افزایش بدهد و همچنین به‌روزرسانی بهتری داشته باشد.

اما دومین مورد با توجه به خرید کمپانی تایتان و نیز پروژه‌ی بالون‌های گوگل که برای رساندن خدمات اینترنتی به مناطق دوردست، مطنقی به نظر می‌رسد، استفاده از ماهواره‌ها برای پوشش بهتر اینترنتی است. گوگل برای مناطقی که گرفتار بلایای طبیعی شده‌اند، برنامه‌های زیادی دارد. احتمالاً ماهواره‌ها در کنار پهپاد‌های کمپانی تایتان و نیز پروژه‌ی Loon گوگل که با بالون، اینترنت بی‌سیم ارائه می‌کند، گوگل را بیش از پیش در این عرصه موفق سازند.

البته تمام حرف و حدیث‌ها برای مراحل بعدی پیشرفت گوگل در فراهم‌کردن اینترنت همگانی است و فعلاً نمی‌توان در مورد هدف اصلی گوگل از خرید این کمپانی اظهار نظر قطعی کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات