اسکوئر انیکس Final Fantasy Type-0 و Agito را به کنسول‌های جدید، اندروید و iOS می‌آورد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
یک فنتسی دیگر از اسکوئر انیکس به نام Final Fantasy Type-0 که قرار است در آمریکا و اروپا برای کنسول‌های نسل هشتم یعنی ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شود. نسخه‌ی اصلی بازی قبلاً در سال 2011 برای ژاپن عرضه شده بود؛ البته روی کنسول PSP که طرفدارای خاص خود را داشت. حالا بازسازی یک فنتسی دیگر را روی کنسول‌های جدید شاهد هستیم.
تبلیغات

نام بازی جدید Final Fantasy Type-0 HD است، عبارت HD به کیفیت بیشتر آن نسبت به نسخه‌ی اصلی و قدیمی اشاره می‌کند. همان‌طور که در مورد دیگر عناوین موفق اسکوئر انیکس مثل Final Fantasy X هم نسخه‌ی با کیفیت‌تری برای کنسول‌های جدید عرضه شده است.

در مورد اینکه آیا نسخه‌ی مخصوص PS4 و PS Vita از Cross-Buy سونی یا Cross-Save آن پشتیبانی ‌‌می‌کنند یا نه، اطلاعی در دست نیست. نکته‌ی دیگر این است که بازی Final Fantasy Agito به عنوان انشعابی از Type-0 روی پلتفرم‌های موبایل یعنی اندروید و iOS عرضه خواهد شد. ماه گذشته Agito در ژاپن عرضه شده و مثل بازی Type-0 جزئی از خانواده‌ی Fabula Nova Crystallis محسول می‌شود. Final Fantasy XIII و دو شماره‌ی بعدی آن هم جزء همین سری هستند.

Final Fantasy Type 0

Sakura Minamida مدیر بخش محصولات Square Enix در وبلاگ پلی‌استیشن می‌نویسد:

از زمانی که این بازی برای PlayStation Portable در ژاپن عرضه شد، شما بازی‌دوستان مرتباً در مورد آن سؤال می‌کردید و منتظر عرضه‌ی آن برای آمریکای شمالی و اروپا بودید.

Agito برای اندروید و iOS به عنوان یک بازی رایگان عرضه می‌شود و می‌توان پس از نصب، نسخه‌ی کامل را خریداری کرد. هنوز در مورد زمان دقیق عرضه‌ی بازی در اروپا و آمریکا اطلاعی در دست نیست.

به ویدیویی از گیم‌پلی نسخه‌ی ژاپنی بازی توجه کنید که البته قرار است بازسازی شده و با گرافیک و شاید موسیقی بهتر، روی کنسول‌های جدید و قدرتمند امروزی اجرا شود:

دانلود ویدئو

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه E3 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات