سامسونگ صفحه نمایشی تولید می‌کند که از ۹ اینچ به ۵ اینچ تبدیل می‌شود!

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پیش از این نیز در نمایشگاه‌های CES و MWC پشت درهای بسته به نمایش فناوری مربوط به صفحه نمایش‌های منعطف پرداخته بود تا نظر مساعد سرمایه گذاران را جلب کند. حال یک رسانه کره‌ای اعلام نموده که این صفحه نمایش‌ها برای استفاده در تلفن‌های هوشمندی طراحی شده‌اند که به تبلت تبدیل می‌شود.
تبلیغات

رسانه کره‌ای گزارش کرده است که سامسونگ قصد دارد یک تبلت ۸ یا ۹ اینچی تولید کند که به صفحه نمایش انعطاف‌پذیر AMOLED با رزولوشن Full HD مجهز خواهد شد. البته شواهد نشان می‌دهند که سامسونگ مدت‌ها است در حال توسعه پنل‌های AMOLED برای استفاده در تبلت‌های سایز بزرگ است و انتظار می‌رود تبلت‌های جدید AMOLED این شرکت در کنفرانس این ماهِ سامسونگ، رونمایی شوند.

اما آنچه که در این گزارش جذاب به نظر می‌رسد استفاده از صفحه نمایش تاشدنی در تبلت است. ظاهرا پنل صفحه نمایش این تبلت به جای شیشه از پلاستیک ساخته شده است تا نه تنها انعطاف‌پذیر شود بلکه در مقابل ضربه‌های احتمالی نیز مقاوم‌تر عمل کند.

Samsung-foldable-display-device

همچنین گزارش شده که سامسونگ به دنبال یک طراحی خاص مفهومی است که در آن یک محصول از دو قسمت تا می‌شود تا تلفن به تبلت یا برعکس تبدیل گردد. این کمپانی اخیرا پتنتی را نیز در این زمینه به ثبت رسانده که تصویر آن را در پایین مشاهده می‌کنید. در این طرح دو وجه محصول تا زاویه ۱۸۰ درجه تا می‌شوند تا محصول از یک فرم‌فکتور به دیگری تبدیل شود. اگر چنین ایده‌ای روزی عملی شود، تبلت‌ها به راحتی در جیب یا کیف شما جا می‌شوند و فضایی به اندازه یک تلفن هوشمند اشغال خواهند کرد.

Samsung-foldable-display-device

سامسونگ پیش از این نیز نشان داده بود که توانایی ساخت صفحه نمایش‌های منعطف را دارد؛ اما برای تولید یک محصول تا شدنی باید همه قطعات دستگاه شامل باتری، برد اصلی، قطعات سخت و غیره منعطف باشند که فعلا با چالش‌های جدی روبرو است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات