تصاویری خیره‌کننده از گردبادی عظیم بر فراز کانزاس

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
این بار به سراغ طوفانی دیگر که در گوشه‌ای از جهان رخ داده می‌رویم؛ طوفانی که آن هم در نوع خود جالب توجه است.
تبلیغات

تغییرات جوی، بخش تفکیک‌ناپذیر از زندگی بشر را به خود اختصاص می‌دهند که گاه همراه با برکت و حاصل‌خیزی و گاه با بلا و مصیبت بر سر مردمان نازل می‌شوند. نمونه عینی آن طوفان چند روز قبل تهران است که ناگهانی شروع شده و در نوع خود کم نظیر بود. این بار به سراغ طوفانی دیگر که در گوشه‌ای از جهان رخ داده می‌رویم؛ طوفانی که آن هم در نوع خود جالب توجه است. با ما همراه شوید.

در طول چند روز گذشته ویدئوهای متعددی پیرامون گردباد و طوفان ابر حفره‌ای* (Supercell) که بر فراز آسمان وایومینگ شکل گرفت، منتشر شده است. اما ویدئویی که ما برای شما آماده کردیم، تصویری خارق‌العاده از این واقعه طبیعی را به نمایش در می‌آورد که نشان از شانس و شجاعت تصویربردار آن، استیفن لاک (Stephen Locke) دارد.

او این واقعه جالب توجه را در نزدیکی شهر "کلیمکس" (Climax) در کانزاس و در تاریخ 10 می امسال (20 اردیبهشت) تصویر برداری نموده؛ صحنه‌هایی مبهوت‌کننده که قطعاً شما را به حیرت وامی‌دارد. در این ویدئو شما شاهد گردبادی غول‌آسا و تشکیل‌شده از ابر هستید که در همراهی با باران، رعد و برق و تصویری واضح از غروب خورشید در پس زمینه، شگفتی می‌آفریند.

* طوفان ابر حفره‌ای، نوعی از طوفان‌های تندری است که متداول‌تر بوده و در عین حال به صورت بالقوه قابلیت تشدید‌شدن دارند.

storm-2
storm-3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات