تویوتا برای تولید خودروهایی با قابلیت پرواز در ارتفاع کم سرمایه‌گذاری می‌کند

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون تویوتا عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی خودرو در جهان را دارا است. این خودروساز که بنیان‌گذار تولید خودروهای هیبریدی بصورت تجاری بوده،سرمایه‌گذاری‌هایی را به‌منظور تحقیقات برای تولید خودورهایی با قابلیت فاصله‌گرفتن از سطح جاده و به‌اصطلاح هاورینگ انجام داده است.
تبلیغات

در جریان برگزاری نشست The Big Thing در سن‌فرانسیسکوی ایالات متحده، بلومبرگ مصاحبه‌ای را با هیرویوشی یوشیکی از مدیران تویوتا به انجام رسانده است که طی آن این مدیر به انجام تحقیقاتی در مورد تولید خودروهایی با قابلیت پرواز اشاره کرد که یکی از پیشرفته‌ترین حوزه‌های تحقیقات در صنعت خودروسازی است. وی عنوان کرده است که ایده‌ی در حال بررسی شامل حرکت خودرو در سه بعد نیست و هدف از آن امکان بالا‌‌رفتن خودرو بصورت محدود است تا اصطکاک به حداقل خود رسیده و حرکت انجام شده همچون هاورکرافت باشد.

 وی اطلاعاتی را در خصوص زمان دقیق آغاز تحقیقات و پیش‌بینی تویوتا برای عرضه‌ی محصولات مبتنی بر این فناوری ارائه نکرد.

یوشیکی در زمان ادای سخنان خود، دیوید‌فرایدمن، مدیر بخش امنیت بزرگراه‌های ملی ایالات متحده را در کنار خود داشت تا در مورد آینده‌ی خودروهای هوشمند به گفتگو بپردازند. چندی پیش کمپانی گوگل از خودروی هوشمند خود پرده برداشت که رویکرد نوینی را پیش روی خودروسازان و کمپانی‌هایی که در زمینه ی تولید خودروهای هوشمند فعالیت می‌کنند، قرار داد. این خودرو بدون در اختیار‌ گذاشتن موارد کنترلی خودروهای کنونی همچون پدال‌ها برای کنترل نیروی موتور و غربیلک فرمان برای هدایت سوی حرکتی آن، خودرو را بصورت هوشمند هدایت می‌کند.

خودروی توسعه داده شده توسط گوگل نیز با چالش‌های بسیاری روبرو است که از عمده‌ترین این موارد می‌توان به قوانین فدرال و هزینه‌ی بالای تولید و استفاده از سنسورهای مورد نیاز اشاره کرد. گوگل و کمپانی‌های دیگری که در این حوزه در حال فعالیت هستند، درصدد تغییر قوانین ایالتی برای تسهیل فروش و عرضه‌ی این خودروها هستند.

فرایدمن پروژه تولید خودروی هوشمند گوگل را به‌عنوان یکی از پروژه‌های خلاقانه مطرح کرده است که توانسته توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند. همچنین وی از این واقعیت پرده برداشته که قوانین، در حال اصلاح برای بکارگیری برخی از فناوری‌های نوین در خودروهای کنونی است که از جمله‌ی آن می‌توان به پیش‌گیری از انحراف خودرو از لاین در حال حرکت و حفظ فاصله‌ی قانونی خودروها در بزرگراه‌ها اشاره کرد.

تویوتا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های ژاپنی است که از جمله‌ی ارکان پیشرفت سرزمین خورشید تابان پس از جنگ جهانی دوم بوده است. بد نیست بدانید که فردا زادروز کیچیرو تویودا، بنیان‌گذار عصر نوین کمپانی تویوتا است.

نظر شما در مورد خودروهای هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات