نوکیا از دو صفحه‌ی نمایش 5.9 اینچی خمیده در نمایشگاه SID پرده برداشت

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هر ساله نمایشگاهی در شهر سن‌دیگو آمریکا با محوریت نمایش آخرین فناوری‌ها در زمینه‌ی تولید صفحات‌نمایش برگزار می‌شود که نمایشگاه سال 2014 نیز همراه با حضور کمپانی‌های جدیدی در حوزه‌ی تولید صفحات نمایش خمیده برگزار شد. نوکیا در این نمایشگاه از صفحات نمایش خمیده‌ی خود پرده برداشته است تا مستقیما وارد رقابت با ال‌جی و سامسونگ شود.
تبلیغات

نمایشگاه SID یا جامعه‌ی اطلاعاتی در مورد صفحات نمایش یکی از شناخته شده‌ترین نمایشگاه‌هایی است که در زمینه‌ی فناوری‌های مرتبط با نمایشگرها برگزار می‌شود.

همچون سال‌های پیش نیز کمپانی‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی به‌واسطه‌ی تولید صفحات نمایش خود در قالب تلفن‌های‌هوشمند جی‌فلکس و گلکسی‌راند، بخش اعظمی از جایزه‌های این گردهمایی را از آن خود کردند. اما همانطور که گفتیم کمپانی‌های دیگری نیز با نمایش محصولات خود با قابلیت خم‌شدن، خبر از حضور در این بازار دادند.

کمپانی نوکیا در این نمایشگاه از صفحات نمایش 5.9 اینچی خمیده‌ی خود با رزولشن 1,280 در 720 پیکسل پرده برداشت که با‌همکاری آزمایشگاه انرژی نیمه رساناها (SEL) تولید کرده است. این صفحات نمایش دارای قابلیت خم شدن هستند و نمونه‌ی دوم را می‌توان همچون یک کتاب کاملاً خم کرد.

با توجه به ارائه‌ی چنین محصولاتی به بازار می‌توان اینگونه بیان کرد که صنعت تولید تلفن‌های‌هوشمند یک قدم دیگر به تولید تلفن‌های‌هوشمند با قابلیت خم شدن بصورت کامل نزدیک شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات